A whole new world

2014-09-26 16:27:05/Permalink/Life of Skalman/
 
Hallå.
Long time no see (igen). Men. Denna gången är det för att vi varit på sjukhuset, ÄNTLIGEN
har vårt lilla mirakel kommit till världen. Efter en hel vecka med kraftiga, energiutsugande värkar
som kom regelbundet med 6-10 minuters mellanrum dygnet runt så var jag helt slut
i både huvudet och kroppen när det väl var dags att hjälpa lilla herrn till världen.

Det var en fruktansvärd kamp, I'm not gonna lie. Det slutade efter många om och men med
ett kejsarsnitt - för vår prins trivdes tydligen lite för bra därinne OCH låg dessutom åt fel håll
med ansiktet. Så efter många, många, många timmars kämpande fick helt enkelt bli en liten
"luck-bebis", som en barnmorska uttryckte det. En lucka på magen, och helt plötsligt fylldes
hela operationssalen med världens finaste skrik. Och jag fattade ingenting haha ^_^
Jag kunde just då inte alls fatta att han äntligen kommit ut.

Det var ett datum som jag skulle undvika denna månad. Mammas födelsedag, den 21 september.
Men SÅKLART lyckades hennes första barnbarn komma som en födelsedagspresent. Typiskt!
Haha :) Men vad spelar det för roll egentligen? Han är här nu och han är finast i HELA världen.

Vi har nu äntligen kommit hem. Blev kvar ett par dagar, för att se så att jag klarar livet trots
den gigantiska, nyligen sydda "luckan" på magen (man märker verkligen exakt hur mycket man
använder magmusklerna till, när man har ett sår under läkning där!) samt för att ta lite extra
tester på vår prins för att se så att allt går åt rätt håll :) Det är så skönt att vara hemma.
Min egen säng, min egen dusch, mitt kylskåp, min mat. Mitt allting, plus en ny vardag.
En ny värld. Med min nyexpanderade familj
 
Nu ska vi äta mat och fredagsmysa i soffan. Prinsen ligger på en kudde och snarkar i soffan.
Men om jag känner honom rätt så börjar det närma sig matdags för honom också.
Men först - potatisgratäng till mamma (och pappa också såklart)! :)
 
Puss och hej!

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback