Skrivig

2014-05-23 10:36:24/Permalink/Skalmans Tankar/
 
Jag känner mig så skrivig just nu. Är så sugen på att köpa ett nytt block och bara go wild.
Men jag har egentligen tusen block, och alla är inte färdigskrivna - en del är knappt påbörjade.
MEN. Ibland får man känslan att NU, nu börjar något nytt som kräver fräscha sidor. I know.
I'm nuts. Men ändå. Får skriva i det blocket jag redan håller på i sålänge.

Drömde att jag gick vilse i ett gigantiskt, slottliknande hus inatt. Iklädd en stor, fluffig prinsessklänning.
Jättekonstigt dröm. Vet inte alls var den kom ifrån...
 
Bebis är så vild i min mage hela tiden. Det är inte ofta det är stilla där inne. Det är sjukt frustrerande
när man vill sova. Försökte filma när magen rör sig, men jag lyckas inte. Det är som att bebis känner
på sig att jag väntar på en spark, och då kommer ingen. Sneaky baby.
 
Lyssnar på musik som jag tycker om, skapar mig en liten fredagsbubbla runt mig tills min älskling
kommer hem. Känner egentligen att jag vill ha ett städryck, för det känns som det är saker överallt.
Det är bara så svårt att känna sig motiverad när kroppen protesterar så snabbt, och när man vet
att det kommer straffa sig senare. Genom överj*vlig trötthet. Och smärta i rygg och händer.
Men jag skulle VILJA. Städa ihjäl mig tills min babe kommer hem och bara
TADAAA jag är inte helt värdelös trots att jag knappt kan hjälpa till alls annars! Vi får se om jag
orkar ta tag i mig själv, känner mig lite rastlös. Men som sagt, det är svårt när man vet att det
straffar sig så HIMLA hårt efteråt... Jag vill men min kropp vill inte.
 
Solen lyser. Ska gå ut och sätta mig och läsa lite. Håller på med en av mina favoritböcker för
miljonte gången. För det var ett tag sen nu, och den gräver sig in i hjärtat som få böcker kan.
 
Mycket text och så. Sånt händer. Bye!t
 
 

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback