Saker om mig och just nu

2014-06-22 20:02:41/Permalink/Life of Skalman/

15 saker som finns/händer i mitt liv just nu:

♥ Jag har precis sett klart hela första säsongen av Sailor Moon. (Och det är lika fantastiskt nu som
när jag var liten!)


♥ Jag har ett nytt tuggummirosa block som jag skriver i mest hela tiden, om allt och ingenting.
Folk jag möter börjar oftare och oftare fråga mig saker som handlar om förlossningen
som jag kommer genomgå i höst. Jag blir lika panikslagen varje gång, för min fobi för
smärta gör att jag skjuter upp tankarna på förlossningen så långt det någonsin går.
Och. Jag blir nästan arg när folk inte låter mig byta samtalsämne, trots att det är uppenbart
hur EXTREMT LITE jag vill prata om detta.
Jag kan inte sluta äta/vilja ha kopiösa mängder jordgubbar. Men det beror antagligen på
att min kropp försöker tala om för mig att jag behöver mer järn.
Jag har börjat läsa om Harry Potter. Har bara läst igenom hela serien en gång, och första boken
läste jag när jag var... 9 år, tror jag. Kaaan har varit 10..
♥ När jag är hemma och vilar mellan jobbdagarna brukar jag oftast tittar på serier, läsa och skriva.
♥ Jag har utvecklat ett beroende av att prata med Sandra i telefonen, om jag ska göra något
"hushållsaktigt". När min älskling frågade om jag hade hängt upp tvätten, hörde jag mig själv
säga "Nej, det har jag inte gjort för Sandra svarar inte i telefon." Som tur är så är denna galenskap
ömsesidig. I kanske 7 Kim-och-Sandra-samtal av 10 så diskar hon haha :)
Jag är larvigt kär i min fina fästman, och kan inte tänka mig att leva en halv sekund
av mitt liv
utan honom.
♥ Jag har bara en arbetsvecka kvar, och sen har jag semester i fyra veckor tillsammans med
min kärlek. Det ska bli helt fabulöst.
♥ Jag har världens superhörsel när det gäller surrande ljud, som till exempel myggor/flugor osv. Om
jag hör en fluga surra, även om den är i köket, så kan jag inte sova utan måste stiga upp och jaga
reda på den för att slå ihjäl den.
♥ Trots att det är så långt ifrån hans stil som det någonsin kan komma, så låter min sambo mig
inreda vårt hem med massor av sötsaker. I sovrummet har vi till exempel två runda Barbapappamattor,
vår tvålpump på badrummet är i form av Hello Kitty och vi har muffinskuddar i soffan.
♥ Just nu så håller jag på att titta igenom Desperate Housewives, för det var längesen och det
är en av de bästa serierna jag har följt.
Jag kan inte ha min förlovningsring längre, det är knappt at jag får på den på lillfingret pga
att min fingrar blivit så sjukt "gravidsvullna".
Jag underskattar hela tiden hur stor bebismage jag har, och går in i folk och saker. Jag har till
exempel stängt kylskåpsdörren på magen,  och jag har råkat smeka en nacke med den när
jag gick förbi en sittande främling - för jag trodde att jag drog in magen... Haha!
♥ Jag älskar sommaren huuur mycket som helst, men just i år vill jag att den ska gå snabbt så
att september kommer snabbare. Längtar helt enormt mycket efter bebis!

Det var det. Nu blir det jordgubbar med chokladsås på. MUMS!
                                             Puss och hej!

 



Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback