Nedräkning och saker jag saknar att kunna göra

2014-08-13 11:06:43/Permalink/Life of Skalman/
 
Hej och hå!
Idag har jag en sån där "ledig"-mellan-jobbdagarna-dag. De här dagarna är ett måste, eftersom jag
är helt slut i allt som är jag efter en jobbdag. Så idag blir det en pyjamasdag, helt enkelt.

Tänkte göra en liten lista på saker som börjar bli svårt/omöjligt pga av magen. Det är så komiskt
när man ibland inser att man saknar att kunna göra saker, som man förr avskydde att behöva göra haha!

Saker jag saknar att kunna göra:

- Stoppa i/plocka ur tvättmaskinen. Det går inte nu. Jag når inte ner till luckan,
plus att ryggen knakar frukansvärt olycksbådande när jag böjer mig ner så.
- Att kunna sätta sig på toaletten utan att knäna knakar, och att kunna resa sig därifrån utan att
det känns som ett helt träningspass för låren (haha).
- Att kunna vända mig om i sängen bara för att jag har lust, och inte för att ryggen gör ont, jag har fått
kramp i lår eller vader, för att bebisen vänt sig om och gör ont på insidan eller för att höften har låst sig.
- Sova på mage! ÅH, jag älska att sova på mage, men det är liksom liiite svårt nu...

- Kunna duscha utan att behöva ha en stol i duschen att sitta på.
- Kunna tappa saker på golvet utan att känna "VARFÖR!?", eftersom jag inte når ner dit längre.

- Resa på mig från stolar och soffor (speciellt soffor, eftersom de är mjuka) utan att behöva hjälp upp.
- Jag saknar att SPRINGA. Jag älskar att springa, jag vill TRÄNA. Det går liksom inte när man får
ont i kroppen/blir hur andfådd som helst bara av att gå fem steg.
- Jag längtar ihjäl mig efter att kunna ha min förlovningsring. Min tjocka fingrar gör inte bara ont,
de är helt omöjliga att ha ringar på. Speciellt förlovningsringen :(
- Äta saker med laktos i utan att få ont i magen. Är faktiskt inte lika känslig nu som i början av
graviditeten, kan fuska lite ibland, men det mesta måste vara laktosfritt om magen ska må bra.
- Jag saknar även att ha mina inälvor ifred. Bebissparkar är jättemysiga, men jag börjar bli redo
att få se mitt lilla knyte nu. Nu när bebis är så stor så gör ganska många av bebisrörelserna ont
eller ger mig andnöd och rapattacker. Jag känner mig som en väldigt gammal dam som inte kan
kontrollera sina kroppsfunktioner, typ. Rapar, kan inte gå ordentligt, har svårt att andas och
måste kissa hela tiden. Det låter komiskt, I know, men det börjar bli LITE tröttsamt.

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet, men så kul ska vi inte ha det haha!
Menmen, snart är det september! Om tre veckor går jag på mammaledighet. Det känns helt
overkligt..!
 
Oh well, nu ska jag äta frukost en andra gång. Bebis är, som bekant, alltid hungrig hihi :)
                                                        Hejhopp!
 
 
 

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback