11 saker ni kanske inte visste (eller?)

2013-08-16 23:02:00/Permalink/Life of Skalman/
 
Blablabla. 11 saker ni kanske inte vet, eller vet, om mig. Blablabla.
 
1. Så fort jag drar ner/utesluter socker/godis ur min kost, så slutar jag bli sugen på det.
Blir jag sugen så är jag det i tre sekunder, och oftast räcker det med att lukta på godis för
att det ska räcka.

2. Jag älskar att förändra min frisyr/hårfärg. Tack vare Anastasia upptäckte jag att peruk
är lösningen för min galenskap. Eller i alla fall ett bra hjälpmedel, så jag slipper mörda min kalufs.

3. Om jag inte levde ihop med My Man, skulle jag förmodligen vara en riktig crazy cat lady.
Nu har vi två, men jag tjatar hela tiden om fler haha!

4. Min absoluta favoritmat (om man liksom inte räknar mammas hemlagade mat ♥) är fiskbullar.
Det är så galet gott att jag, på riktigt, kan tänka "idag ska jag nog LYXA TILL det med lite fiskbullar
till mat". I hummersås ska det vara. Inget annat, bara hummersås.

5. Knästrumpor kan vara mitt favoritklädesplagg... De finns i så otroligt mycket färger och former,
och med rosetter och blommor och ränder och prickar och hjärtan och åååh ♥
 
6. Jag hävdar bestämt att jag inte har för mycket kläder. Jag har för lite garderober. Sådäså.
 
7. Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna föreställa mig att leva utan Stina. Hon är den enda i hela
världen som jag kan tänka mig att vara med när jag känner "jag har lust att vara ensam just nu".
Arg? Vara med Stina. Ledsen? Vara med Stina. Superglad? Vara med Stina. Filosofisk? Vara med Stina.
Alla sinnestämningar hos mig passar ihop med den kvinnan. Och det, ska ni veta, är så fantastiskt att
jag knappt förstår det själv. You are perfect to me.

8. Jag ÄLSKAR att skriva. Jag håller på med en bok, som jag säkert aldrig kommer bli klar med
för att jag är en sådan perfektionist. Poesi däremot. Den sprutar jag ut. Ibland hamnar den här:
VampyrÄngelns ord.

9. Förut hatade jag att springa, och gjorde det bara för att jag kände att jag måste ta tag i min hälsa.
Nu älskar jag det, och blir arg på att mina fötter och knän egentligen gör att jag inte ska/får springa.
Men jag springer ändå. Det är så skönt, man kan inte göra något annat än att tänka på vad man vill
och inget i världen stör. Och stör något, så hör jag det ändå inte för jag har massa bra musik i öronen.
(Imorgon springer jag Stadsloppet. En mil. Feels great..!)


10. Jag drömmer absurt mycket nästan varje natt. Dessutom är det i 99,9% av fallen helt sinnesjuka
drömmar. Typ igår. Jag drömde att jag var på bröllop. På väggarna i kyrkan hängde det flera hundra
liter glass med strössel, ifall gästerna skulle bli sugna på det under vigsel. Kyrksalen var en labyrint och
några sekunder senare var jag på fest hemma hos Anastasia. Där snodde en snubbe min mobil och jag
knuffade ner honom in en container. Anastasia blev arg och sa att jag inte prioriterade vår vänskap.
Och sedan var jag tillbaka i kyrkan. Drömmen var fylld med så mycket konstiga detaljer och tvära kast
att när jag vaknade så kände jag "Min hjärna ska jag nog skänka till forskningen...".

11. En av mina största förebilder är Jonas Gardell. Jag fascineras verkligen av allt han är och gör.
"En tillfällig gäst i ditt liv" - fantastiskt. Det han gör och hur han står upp för alla människors rättigheter.
"Torka aldrig tårar utan handskar" - behöver jag säga mer? Jag har nu bestämt mig för att jag ska
börja plöja igenom hans böcker. För det har jag faktiskt inte gjort. (ÄN.)
Jag vill inget hellre än att åka och se han show "Mitt enda liv". Han är VERKLIGEN en person
som jag vill träffa innan jag dör. (Skulle dock förmodligen bli helt nollställd och inte kunna få fram
ett enda vettigt ord. Men ändå.)


 (Långt hår. Behöver färga om luggen so bad.)

Så. Det var kvällens "uppsats". Haha! I know, I'm crazy. Pussgodnatt, syns i spåret imorgon.
 
 

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback