Borde jag blogga mer?

2012-09-15 10:10:35/Permalink/Life of Skalman/
 
Jag fick höra att jag borde blogga mer. Men det känns så mycket som att det bara skulle bli
"hej idag har jag jobbat"-inlägg. Nae, jag kanske ska ta mig i kragen och skriva om allt jag tycker och tänker igen.
 
Har ni någonsin känt er maktlösa inför en annan människas liv?
Ibland vill jag bara skrika "SÄTT DIG HÄR SÅ TAR JAG HAND OM RESTEN".
Helt kärleksfullt såklart.

Det är klart att man inte kan göra så.
Men när jag ser en nära människa bli sårad om och igen,
blir jag så j*vla arg på...
nej jag vet nog inte vem jag blir arg på, men jag vill iallafall ta över.
Gärna också misshandla, slå ner och
allmänt skälla ut anledningen till att min nära älskade blir ledsen.
DAMN IT. Skalman goes maktlös.

Egentligen vill jag ringa. Jag har numret. Ringa och säga "Du. Är. Ett. As."
Men så får man inte göra.

Jag har nästa gjort så en gång, för en annan vän jag värderar högt. Hon blev inte så glad haha...
Så jag har fått vänja mig vid och sitta maktlös på sidan om, men med kramar och kladdkaka i beredskap. Det botar faktiskt det mesta tror jag. Bara så du vet, jag finns här. Jättejämt.

Ja. Jag kanske borde börja blogga mera. Jag tycker att det är ganska roligt. Sen vet jag inte vem som
skulle vilja läsa mina galenskaper, men någon kanske finner någon substans i mitt skriveri.
 
Idag ska jag dammsuga upp alla kottesmulor som ligger överallt. Tänk att en liten kissekatt kan ha
så många olika leksaker, och ändå älska en liten tallkotte mest av allt. Synd bara att den skräpar ner så
förfärligt. Ikväll kommer det flickor hem till mig, och vi ska ta oss ett glas vin eller två och mysa in mitt
nya hus. Sen går vi ut och gör stan osäker! Jag älskar min fina sambo som agerar skjuts och hämt.
Nog är han den finaste i världen alltid ♥
 
I will never ever leave you. Eternity and beyond is forever baby.
 
Vi ses ute i vimlet ikväll då! Over and out!
 

 

Kommentarer
Postat av: Stina

Du får mig att gråta kvinna.
U & Me 4 Eternity

2012-09-25 @ 02:45:05
URL: http://gnista.webblogg.se

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback