Nej tack Lady Gaga.

2010-03-11 09:40:15/Permalink/Skalmans klagomål/

Nu tänker jag faktiskt klaga lite. Jag blir nämligen GALEN!

Personen/musiken som jag tänker klaga på är Lady Gaga och hennes SÅ KALLADE hits.
Jag avskyr dem. Hennes låtar går under min kategori POINTLESS MUSIC. Musik utan poäng,
och egentligen mening, som består av 90% upprepningar. Exempel:

"Rah rah ah ah ah
Ro ma ro ma ma
Gah gah ooh la la
" (hur många gånger hör vi det i låten Bad Romance?)

"Po-po-po-pokerface, po-po-pokerface,
po-po-po-pokerface, po-po-pokerface
" (hur många gånger hör vi DET i låten Pokerface?)

"I'm your biggest fan
I follow you until you love me
Papa-paparazzi.
Baby, there's no other superstar
you know that I'll be your
Papa-paparazzi!
"                       (Hur många gånger hör vi ordet "PAPA-PAPARAZZI" i låten Paparazzi?
                                                      Dessutom sjungs hela refrängen i samma tonläge -.-)

Jag tror att jag förgås! Vad vill de här låtarna säga? Vad vill Lady Gaga med sin musik, förutom att bli
känd och få världens människor att ha jobbiga musikslingor på hjärnan? Hon kastar "hit" efter "hit",
men alla är HELT poänglösa. Låtarna är jättelika till struktur och upplägg (och melodi), de innehåller
upprepningar vilka tar upp mer än halva låtarna! Ska man skriva en låt, varför inte skriva en som
FYLLER UT sina 2-3 minuter med ordentlig TEXT som kanske, möjligtvis har någon form av BUDSKAP!?



Detta stör jag mig på. Musik utan poäng. "Men hon gör dansmusik!" säger en del. Mina svar är följande:
1.
Jag känner ingen som helst lust att dansa när jag hör hennes musik. Speciellt inte när låtarna går ut på
massa jobbiga ljud (ex. "po-po-po-po-po-po-po-POKERFACE" GAH, jag DÖR, mina öron protesterar!).
2. Även dansmusik FÅR ha bra texter. De behöver inte innehålla massa ljud och upprepningar som får
öronen att vrida ihop sig och krypa in i huvudet i rent självförsvar. Jag vet många danslåtar som har BRA
text, med ett faktiskt budskap. SÅDÄSÅ.

Håll med eller låt bli. Jag tycker att Lady Gagas karriär kunde få sluta här och nu lika gärna.
Hela hennes karriär är som en enda lång radioplåga. And that's that!


BITE AND OUT!

Kommentarer
Postat av: M I K A E L A

sv: tack :)

2010-03-11 @ 10:43:43
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: rosemarie

häääääääääärlig blogg!

Allt bra idag? :)

kram<3

2010-03-11 @ 11:15:56
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/
Postat av: Emelie <3

tack detsamma!

allt bra?

2010-03-11 @ 11:36:54
URL: http://hahaha.blogg.se/
Postat av: tess

Ja att vara någpn nära e de bästa som finns... så lite klängranka de får man vara... //tess

2010-03-11 @ 12:35:49
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Yoana, Sveriges tuffaste bloggerska

Tack desamma:D och jag håller med om lady gaga! ^^

2010-03-11 @ 13:59:48
URL: http://yoanainaction.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag behöver inte tvinga någon att lyssna på musiken om de inte vill, men man ska aldrig klanka ner på Gagas texter. De är, tro mig, fantastiska. Och bara för att de har en melodi som fastnar behöver inte själva handlingen vara poänglös. Gaga är en riktigt artist, jämfört med alla jävla töntar som springer runt och lipsyncar på scen och aldrig skriver egna låtar. Gaga har budskap, alltid ett budskap. Var den du är! Och bara det är tillräckligt. Alla måste inte gilla det, men man ska vara den man är.



Äsch, orkar inte gå in mer på det, men man kan inte säga att Gaga är dålig. Musiken kanske inte är ens smak, men hon är inte dålig.

2010-03-11 @ 14:34:04
URL: http://dreyra.blogg.se/
Postat av: ewe♥

åh tack :)

hennes låter är okej om inte radion skulle spela sönder de! De är tjatiga, däför får man lyssna på de med avstånd!

2010-03-11 @ 14:54:32
URL: http://lifebyewe.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag håller fullständigt med Sara. Gaga är en riktig artist som hankat sig fram. Inte en skapad skitartist som måste mima på scenen (som Britney Spears till exempel). Gagas texter har budskap, trist att du inte förstår hennes låtar. Hon är en fantastisk artist som verkligen har anammat 2000-talet istället för att vara kvar i 1990-talet, vilket känns kul. Men men, smaken är som baken - delad!

2010-03-11 @ 14:58:34
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: camilla

sv: aw tack så mycket! :D.



allt bra? :)

2010-03-11 @ 16:59:13
URL: http://onlyoursunshine.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag tycker om Lady Gagas musik. Den är precis som vilken pop som helst som själjs där ute. Upprepningar, texter med inget innehåll och konstiga scenframträdande.

Det är vardagsmat i min mening, men hennes musik diggar jag starkt. =)

2010-03-11 @ 17:47:18
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: Frida<3

Hejsan! Jag personligen tycker att du har både rätt och fel, och såklart har du rätt att säga vad du tycker, bara du inte säger att de som faktiskt gillar hennes musik "har fel" för dom har ju också rätt att tycka.



Jag tycker att det finns två "sorters" musik, typ bra musik, som alltså är BRA har mening, känsla, och allt det dära, som man vill lyssna på när man vill ha bra musik, när man är ledsen, eller glad, eller så.



Sen "dålig" musik, som egentligen inte betyder något speciellt, den kanske har en lite mening, men den ger ingen riktig känsla, tex. de flesta nya pop-hitsen. Men som man kanske vill lyssna på när man vill bli glad, eller dansa, eller dunka i bilen eller i ditt rum när du har tråkigt!



Så tycker jag ;) Gaga´s musik är inte BRA, men den är lätt att sjunga och dansa till, haha!



Kram Frida/Musikälskare<3

2010-03-11 @ 18:44:44
URL: http://fridaofcourse.blogg.se/
Postat av: sara

oh, men du måste erkänna att hon är jävligt duktig!

2010-03-11 @ 19:20:48
URL: http://facklitteratur.blogg.se/
Postat av: Yoana, Sveriges tuffaste bloggerska

Ja men dagens nya musik artister e fan hemska.. många iaf.. vet inte va det är dom gör för artister nuförtiden

2010-03-11 @ 19:41:06
URL: http://yoanainaction.blogg.se/
Postat av: Nutjarin

gud vad fin blogg! :)

2010-03-11 @ 19:45:46
URL: http://ddeliciiouz.blogg.se/
Postat av: Pontus

Gaga sucks! ;)

2010-03-11 @ 22:27:04
Postat av: Timmy

Bra Kim! Upprepningsfraser i låtar är till för korkade curlingbarn som inte skulle kunna citera och referera till en melodi som innehöll en vettig meningsuppbyggnad med svåra ord. Meningslösa texter för meningslösa människor. You like it - you're pointless. Punkt.

2010-03-12 @ 01:44:08
Postat av: jennifer

asså omg vad du ska gnälla. om du inte tycker om henne så fine. men hon gör inge fel. och de är inte ens hon som skriver låtarna ditt pucko

2010-03-12 @ 09:09:49
URL: http://dendarjalmar.blogg.se/
Postat av: DJUSTD

tål inte henne heller!

2010-03-13 @ 14:38:16
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Timmy

Jennifer: NÄ JUST DET, hon skriver ju inga låtar heller, och hennes röst är auto-tunad... Vilken "artist"...

2010-03-14 @ 00:22:16
Postat av: Kimse

Svar till Jennifer (har även skickats till hennes blogg): 1. Jag gnäller inte, jag uttrycker min åsikt. 2. Om du ska gnälla på att jag "gnäller", lär dig skriva ordentligt. Hört talas om skiljeteckan, stor bokstav och korrekt grammatik? Det verkar om du kan, varför använder du det inte? 3. Precis som Timmy skrev; NEJ PRECIS, det är inte hon som skriver låtarna. Det gör ingenting bättre, snarare sämre. Hur kan en människa nedlåta sig... att sjunga låtar som inte bra, som hon inte ens skrivit SJÄLV! Okej, om de hade varit bra (eller om hon skrivit dem själv och TROTT att de varit bra), men nu är de inte det. 4. Nej hon gör kanske inget FEL, men hon gör fan inget rätt heller. Och 5. "Pucko" är ett onödigt påhopp, speciellt från någon som inte kan använda sig av korrekt grammatik. Tack för din kommentar.

2010-03-14 @ 20:19:50
URL: http://vampyrskalman.blogg.se/
Postat av: jennifer

haha asså varför bryr du dig om jag skriver bra grammatik? Och jag vet att hon skriver egna låtar men inte dom som du har kritisersat. Om du tror att du har "ägt" mig nu så tror du fel. Förtsätt du med dina kritiseringar. Men jag har inte något emot dig men jag tycker bara att ditt inlägg om Lady GaGa var fel.

2010-03-15 @ 10:33:01
URL: http://dendarjalmar.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu skriver jag de här för att du skrev i min kompis blogg(jennifer)

för det första så vad fan spelar de för roll om man skriver skiljtecken, kommatecken och hela skiten va? spelar de någon roll om man missar det??? i bloggar är inte allt perfekt och för det ándra, varför tar du åt dig så mycket va att hon skrev en kommentar om lady gaga?? de är bara barnsligt gjort!

2010-03-15 @ 15:57:17
URL: http://duggin.blogg.se/
Postat av: Timmy

Jennifer - anledningen till att man ska kunna stava är att så länge du stavar som en femåring tar INGEN dina argument på allvar. Dina ord blir lika värdefulla som en snorunges kladdkriteteckning på dagis.



Det hämmar även dig själv, exempelvis om du skriver ett CV utan punkt, komma, skiljetecken, kolon, stor bokstav osv; Även där blir ditt CV genast betraktat som oseriöst. Det är din egen förlust hela vägen asså omg.

2010-03-16 @ 09:30:07
Postat av: Robert

Jag tänker ej lägga mig diskussion hur vidare tanken om lady Gaga är rätt eller fel.

Men regerar starkt på att om en person argumenterar om, för eller i mot något så blir han/hon kritiserad för sina grammatiska kunskaper. För de är ej där värdet i de personen skriver utan i VAD den skriver.

Och det finns även personer med läs och skriv svårigheter, vissa har även Dyslexi.



Tycker detta sänkte hela argumentationen till en låg nivå när de påpekades och även när de började förekomma personangrepp mot de.

2010-03-16 @ 12:46:08
Postat av: Olivia

sv ; jag tycker inte att hon har jätte bra musik, och alla hennes låtar är VÄLDIGT uttjatade nu!^^

2010-03-17 @ 16:14:37
URL: http://liittlemisssunshinee.blogg.se/
Postat av: Kimse

Jag hoppar definitivt inte på människor som har läs- och skrivsvårigheter, det vet man om man följt min blogg förut och/eller läst mina tidigare inlägg om det. Det jag stör mig på är människor som har inställningen "jag orkar inte bry mig, för budskapet går fram i alla fall" och därför inte "orkar" lära sig det korrekta. Jag har själv väldigt många vänner som har dyslexi och de vet mycket väl att jag inte ser ner på dem på något sätt. Det jag tycker är fel är när läs- och skrivsvårigheter (och/eller dyslexi) används som argument för att helt enkelt bara strunta i att använda sig av de grammatiska regler som faktiskt finns. Det är SLÖHETEN och DE DÅLIGA URSÄKTERNA för att skriva "asså omg jag typ liksom sär skriver typ hur mycket jag vill du kan ju göra som du vil hallå" som jag blir arg på. Sen vem som använder ursäkterna, spelar ingen roll, så det är alltså inte personangrepp jag ägnar mig åt. Att använda korrekt grammatik och skiljetecken har jag alltid tyckt varit viktigt, för DET ÄR viktigt. Punkt.

2010-03-23 @ 12:09:43
URL: http://vampyrskalman.blogg.se/
Postat av: Robert

Intressant svar Kimse!



Håller med dig till stor del i de du skrev i ditt senaste inlägg. Dock så är det lite ett sido spår att i en argumentation gå in och påpeka personens stavning och grammatik. Ja försvara då ej att man inte ska göra sitt bästa för att hålla sig till alla dess Grammatiska och andra skrivregler vi har i svenskan.

Men man får lätt intrycket av att du ej har något att kontra med i argumentationen när du börjar blanda in hur vida personer skriver.



Bara ett tipps, allt blir desto mer starkt och effektfullt då.



Annars en trevlig blogg med mycket läsvärt!



//Robert

2010-03-24 @ 20:44:29
Postat av: camilla

klagå mål

vad ska man göra åmm man inte får ha

musik i en liten buss

såmm vi åker i bland med åmm vi ska

åka någånstans

till exemmpel



åmm vi ska till leksand eller till

borlänge

då vill man ju ha musik i bussen

det är en person såmm heter



olle westbomm såmm har klagat sånna

dumm heter

och då får ingen annann lyssna på musik heller



då blir man ju för banad



så att jag blir så för banad så att

jag kalla han så här idioten



men var kann man tyck till sånna saker

så att jag får ha musik när man åker bussen



2011-01-22 @ 15:11:50
URL: http://wwwaromabutiken.se
Postat av: camilla

klagå mål

vad ska man göra åmm man inte får ha

musik i en liten buss

såmm vi åker i bland med åmm vi ska

åka någånstans

till exemmpel



åmm vi ska till leksand eller till

borlänge

då vill man ju ha musik i bussen

det är en person såmm heter



olle westbomm såmm har klagat sånna

dumm heter

och då får ingen annann lyssna på musik heller



då blir man ju för banad



så att jag blir så för banad så att

jag kalla han så här idioten



men var kann man tyck till sånna saker

så att jag får ha musik när man åker bussen



2011-01-22 @ 15:14:26
URL: http://wwwaromabutiken.se

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback