Springnödig

2014-05-12 14:18:00/Permalink/Fitness/
 

Hejhopp!
Måndag, och ny vecka. Jag är "som vanligt" hemma idag, men jobbar imorgon. Är supertrött
idag, trots att jag inte alls gjorde något särskilt igår. Men det är väl som det brukar. Ju mer saker
jag klämmer in på få dagar, desto fler dagar i rad är jag dödstrött/totalt utslagen.

Idag sitter jag och längtar lite extra efter att bebis ska komma ut. Det är svalt ute, men lite soligt
ändå och jag önskar med allt jag är att jag kunde gå ut och springa. Jag saknar att löpa på grus,
på asfalt, genom skogen så mycket att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
En löprunda kan fixa så mycket. En dålig dag kan bli bättre, en bra dag kan bli fantastisk. Och här
sitter jag - blir trött av att bara ta på mig skorna. Jag blir så trött att jag mår illa av att gå fem minuter
från bilen till jobbet, jobba i fem timmar och sen fem minuter tillbaka till bilen. Då har jag ändå ett
mestadels stillasittande jobb. Det är helt STÖRT.

Trots att videon är reklam, så kan jag inte låta bli att tycka att den är superrolig haha! ^_^

I alla fall. Jag förstår ju att jag komma vara trött när lilla bebis kommer ut också, men det blir en helt annan typ av trötthet. Då är det inte min egen kropp som ger energin till någon annan än mig, utan då kommer det "bara" vara jobbet med den lilla och att kanske sova mer oregelbundet som gör det. Då ska jag springa. Så fort jag är okej och kan springa igen. Och gå vagnpromenader!

Nu är det dags för mat! Hörs igen snart, puss!


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback