Saker jag inte orkar höra mer

2014-07-14 15:06:00/Permalink/Skalmans Tankar/
 
Hello!
Tänkte göra ett riktigt gnälligt inlägg, bara för att jag kan. (Mohahaha) Detta inlägg kommer handla
om saker jag har fått höra så många gånger under min graviditet att jag börjar närma mig ett
sammanbrott. Varnar i förväg för att detta inlägg kan vara lite hormonbaserat. But I don't care.

Shit I don't want to hear no more:
1. "Nämen, hur mycket har du ätit på senaste tiden egentligen! Hahaha!" - Denna mening får
jag ofta höra av människor som jag inte träffar så ofta, eller bara stött på någon gång på stan typ.
And I just wanna say: Du är ofyndig.

2. Om du frågar hur jag mår/har mått under min graviditet och jag sanningsenligt talar om för dig
hur extremt jobbigt jag har haft det och har det - HUR I HELA VÄRLDEN KAN DU TRO ATT JAG
VILL HÖRA: "Ojdå, jag mådde huuuuuur bra som helst under graviditeten. Har nog
aldrig mått så bra som då faktiskt, om jag tänker efter.". Seriöst...
Varför skulle jag vilja höra att du, eller någon du känner, mådde som en prinsessa under graviditeten?
Det är ju som att fråga en svältande människa "Är du hungrig?" få ett JA till svar, och följa upp med
"Stackars dig. Ja, JAG åt i alla fall precis den godaste måltiden jag ätit i mitt liv".

3. Om du frågar hur jag mår och jag talat om för dig hur ont jag har i fötter, rygg, höfter och mage -
då vill jag inte höra "OCH VÄRRE BLIR DET!" följt av skratt eller fniss. Allvarligt talat. Jag vill bara
köra in en gaffel i ditt öga. Jag FÖRSTÅR att jag det blir "värre" ju närmare september jag kommer,
eftersom bebisen växer hela tiden. YOU DON'T NEED TO REMIND ME.
Jag kan verkligen inte
, i min vildaste fantasi, ens föreställa mig varför man känner att man bara
måååste poängtera hur mycket ondare det kommer göra, för någon som redan har ondare än
den någonsin haft i sitt liv. Känns det som livsnödvändig och hjälpsam information?

4. "Hur har du tänkte dig din förlossning då?". Jag har sagt det förut, och jag säger det igen.
Snälla, rara, gulliga... Prata inte förlossning med mig. Jag varken kan eller vill ge dig
några som helst svar på någon fråga du kan tänkas ha. Vill du prata förlossningar, prata med någon
som redan gått igenom en, eller en barnmorska. INTE med mig. Och inte när jag är i närheten. Tack.

5. "Hur mycket har du gått upp i vikt då?" Har inte din mamma lärt dig någonting? Man frågar väl
inte en kvinna vad hon väger, oavsett omständigheter!? Det har i alla fall jag fått lära mig.
Okej att jag diskuterar min kropp och hälsa med familjen, men ni andra.
Shame on you! (Why do you even care..?)
Så. Det var väl det. Tänkte slänga in lite babyinfoockså, som vanligt.
Jag är nu i vecka 30, och bebisen är ungefär lika stort som ett kålhuvud. Enligt min gravidapp
så väger vårt mirakel nu ungefär 1,58 kg och är ca 38 cm långt från huvud till fot.
Nu är det dags för mat. Bebis är hungrig. Puss och hej!
 

Kommentarer
Postat av: Jonatan Blomberg

Haha min fru störde sig också på det där och hade också en hel del problem, ska dock inte dra dem här och hoppas verkligen du slipper dem flesta :-) det jag dock kan säga är hur illa det än blir så kommer du och glömma bort det och hur konstigt det än känns troligtvis sakna graviditeten... Tro mig, allting till trots så är det värt det :-) hoppas på ett bättre avslut på graviditeten än hur du verkar ha det nu!

Mvh
Jonatan (från Transcom)

2014-07-15 @ 20:58:17

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback