Läs för mig

2013-11-24 19:11:10/Permalink/Skalmans Tankar/
 
Det är så kallt ute nu. Och mörkt. Det känns som klockan är tio på kvällen, fast hon knappt slagit sju.
Min lilla katt sitter bredvid mig och spinner. Lite sur över att hon inte fick lägga sig tvärs över tangentbordet.
Men hon ligger ändå kvar, och spinner när jag drar med fingret bakom hennes öron. Precis där pälsen
är som mjukast. Jag hade dubbla strumpor på mig när jag gick ut. Mina tår känner jag inte nu, i alla fall.
Skulle kanske tagit vinterskor också... Rosa mössa nerdragen till ögonlocken och en lila sjal
med headset:ets microfon i. En bästis i öronen. 'Cause she is awesome, every day.

Läste precis ut en bok. En bok jag redan läst i och för sig, men det var längesen och vissa böcker
tål att läsas igen. Det blir nästan som att träffa en kär gammal vän, eller som att äta sin favoritkaka.
Min lilla misse villa också läsa bok ♥



Känner mig nästan lite poesidränkt. Vet inte vilket som är värst, att ha ordtorka eller inte kunna
skriva fort nog. Båda gör lika ont i hjärnan. Skriv snabbareee. Älskar att ha Disney Channel nu.
Igår tittade jag på Den Lilla Sjöjungfrun, filmen alltså, och kände mig riktigt nöjd och nostalgisk.
Hon var min favoritprinsessa när jag var liten. "När jag blir stor ska jag bli en sjöjungfru".

Har lite ont i huvudet. Spände mig nog lite extra när jag var ute, försökte liksom mota bort det kalla.
Gick sådär. Nu har jag burrat in mig i en tjocktröja och fluffiga sockar. Snart blir jag varm igen.

Det är Hitta Nemo på Disney Channel nu. Dags för te och mys. Är fortfarande mätt sen julbordet
tidigare idag, med släkten. Kommer nog vara mätt till på onsdag, känns det som.
                                                                         Over and out.
 

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback