Intensivkurs Dag Ett

2010-09-20 21:54:03/Permalink/Skalmans livserfarenheter/

Idag har Skalman åkt bil. Och suttit vid ratten, för första gången i sitt liv!

Det var helt fantastiskt. Inte alls så totalmegasvårt-och-halvt-omöjligt som min hjärna
försökte intala mig. Det är roligt, men mycket att tänka på. Koppla, växla, gasa, titta i speglar och
bromsa försiktigt, titta åt alla håll, vrida på ratten tillräckligt, inte köra ner i diket och inte köra
för långt inåt mitten...
 Men bara det sätter sig i muskelminnet så! Livserfarenheter på gång!

Sover hos mormor och morfar ett par dagar nu, för att kunna ta mig till körskolan i tid.
Har därför internet. Åh, du ljuva internet ♥ Det känns så bra. Att kunna logga in på
Spotify, att kunna uppdatera sig på facebook och kunna läsa bloggar. Fint.

I helgen drar vi iväg. MammaPappaSyskonJagOchFästman. Vi ska till Göteborget och
mysa med de delar av min kära styvsläkt som bosatt sig där :) Lite Liseberg på det också
så är ju helgen gjord flera gånger om! Sånt tycket vi om!

Men.. ska hoppa i säng nu. Läsa lite i teoriboken och sova gott. Jag har ganska svårt att
sova borta
såhär, trots att jag jämt gjorde det förr, jag har nämligen ett kraftigt behov
av att sova bredvid min älskade fästman. Har blivit väldigt beroende av att sova BREDVID.
Har jättesvårt att sova annars. Samma sak gäller honom, vi har skapat oss ett beroende av
att sova bredvid varandra
haha! Lite jobbigt ibland, men mest vackert tycker jag ♥

Nae, sovdags! Imorgon blir det mera bilåkande, se upp på vägarna! :)

Godnatt världen,
vi hörs nog imorgon skulle jag tro!


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback