En liten bit av Skalmans mörka sida

2010-11-30 17:25:10/Permalink/Skalmans Tankar/

Nu ska ni få ta del av en liten bit av min mörka sida haha!
Så om ni vill ha kvar bilden av mig som genomsnäll (om ni nu har en sådan bild..hehe)
så får ni sluta läsa nu. För jag ska vara lite, bara LITE, evil minded.

Jag ÄLSKAR facebook ibland. Jag älskar det för att man kan hitta folk som man inte umgås med längre.
Speciellt älskar jag det när man råkar snubbla över folk man inte är ledsen över att man
inte träffar alls längre. Varför? Jag ska säga varför.

Jag snubblade precis över en av dem som var mest överj*vlig mot mig under min skolgång.
En av sakerna han regelbundet berättade
för mig är att jag var fruktansvärt ful.
Jag höll väl inte direkt med, men det stör ju lite ändå att inte kunna leva EN ENDA dag utan att
få höra "Du är så j*vla ful". Dessutom av en som oftahar minst tio personer bakom sig som nickar
och håller med. Jag argumenterade emot, som oftast. Men dock, tio mot en, hallå?
Hur tråkiga liv måste de inte haft, när det var tvungna att kasta (väldigt fantasilösa) förolämpningar på
någon som inte tog åt sig utan mest ignorerade dem, allt för att underhålla sig i vardagen?

Men iallafall, det jag ser nu, på facebook (vi är inte vänner där alltså, usch, jag bara råkade snubbla)
är följande. HAN har vuxit upp och blivit FUL. Oattraktiv på riktigt.
Jag vet att man inte ska säga så, det är elakt och så vidare.. Jag brukar faktiskt vara en snäll,
empatisk, sympatisk och förlåtande
 människa. Och jag har nog, på de flesta plan, förlåtit honom
med flera egentligen. Men jag kan inte hjälpa hur jag känner när jag ser bilder på honom.
För trots att han SA till mig, att jag var ful, så visste jag alltid att han egentligen hade fel.
Jag är inte alls ful. Inte var jag det då heller. Men han, han ÄR oattraktiv nu. På riktigt.
Och jag kan inte förmå mig att inte vara glad över det. Det är som textraden i "Never again",
"I would never wish bad things. But I don't wish you well". Så känns det.

Jag skulle aldrig önska honom, eller någon annan illa
. Sådan är inte jag.
Men jag kan inte bli ledsen över att han faktiskt har vuxit ifrån sin pojksöthet som han hade förr,
när vi var yngre. Han är inte ett dugg söt längre. Långt ifrån.
Och min mörka sida utrbrister
                                                "OH YEAH, vem är det som inte är snygg nu då? HAH!"

Är jag en hemsk person då..?

                                                                          puss

Kommentarer
Postat av: maaalin ♥

hahahaHAHA, det är fett kul med sånt ! :d ♥

2010-12-01 @ 17:40:48
URL: http://maalinekingg.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback