Jag borde sova

2010-11-12 00:26:37/Permalink/Skalmans Tankar/

..men det går inte. Jag längtar för mycket. Hur mycket som helst.
Min själ blir helt rastlös.

Om det inte var så att jag hade en lillasyster som sov över, så skulle jag nog gå ut i
snön och gå lite. Med såndär bra musik i öronen. Mm, det vore fint.
Varma kläder, den mjuka stickade mössan, moon boots och mina nya vantar.
"..och jag har köpt nya solglasögon och gömt mig i dom hela dan.."
Knastrande snö under fötterna och ögon som vänjer sig vid mörkret.

Det känns knäppt att jag längtar SÅ HIMLA MYCKET efter min älskling efter så kort tid.
Han åkte i onsdags morse, och jag vet att han kommer hem imorgon. Ändå känns varje
minut som att den sniglar sig fram medvetet, elakt, långsamt. Som att den vet att jag inte står ut
och inte kan sova. Det känns som det gjorde precis, precis i början när vi blev tillsammans.
Som det kändes första veckan, första månaderna. Man sa "pussehejdå" och skildes åt,
och minuten efter skrek hjärtat "HALLÅÅÅ JAG VILL HA MERA, DU MÅSTE VARA MED HONOM MEEER",
fast man kanske skulle ses på kvällen igen och trots att man umgåtts i flera dygn utan uppehåll.
Så är det ju att vara nykär, man vill spendera varje sekund, sovande som vaken, med sin finaste underbara.
"Det går över" säger folk. Det gör inte alls, säger jag.
Jag längtar EXAKT lika mycket nu, som jag gjorde då, när vi är ifrån varandra. Och jag har blivit helt
beroende
av att ha hans armar runt mig när jag ska sova. Det är nästan omöjligt att sova utan.
Jag sover i alla fall inte så värst bra. Han borde komma hem nu. Nu.
(Jag vet att jag kanske tjatar.. men det lär jag fortsätta med tills han kommer hem.. jag längtar, sådäså)

Så jag sitter här och längtar. Vaken. Syster ligger och snarkar nu, inte så högt kanske, men dock.
CSI-repriser håller mig sällskap i min vakenhet. Pläh.
ÅH! Jag hörde konstiga ljud från badrummet.. Eftersom det är sovdags så har jag stängt in katterna
där för natten. Men syrran hade låtit lampan vara tänd och TOALETTLOCKET uppe. Vad händer då?
Jo, en viss liten Skrutt tar sig friheten att bada.. GAH, jag blir galen! Kom in på badrummet och det
var blöta fläckar på golvet och Skrutt var blöt. Så det var bara att torka upp allt blött och sen
ta en motvillig katt och sköljas i badkaret. Tror inte han gillade det direkt, men han blev inte arg på
mig iallafall. Usch. Jag stängde toalettlocket. Inga fler kattungebad inatt tack.

Jag saknar mitt svarta hår. Ska färga det snart snart snart.


The Big Bang Theory är nu. Det tycker jag om.
Jag hoppas att jag ska bli så utmattad i hjärnan att jag somnar snart. Eller, så att jag kan
gå och lägga mig snart utan att behöva ligga och stirra i taket.

Men.. godnatt.


Kommentarer
Postat av: simone

så söt :D

2010-11-12 @ 13:33:25
URL: http://fattybom.se

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback