Lärarmiddagen!

2010-06-04 11:12:18/Permalink/Skalmans livserfarenheter/

Vilken kväll det blev igår. Helt fantastisk!

Allt började med en välkomstdrink och vacker sång av lärarna i samband med
den officiella mösspåtagningen! Nu är vi studenter "på riktigt" haha! :)

Massa god mat och underhållning var det inte dåligt med, och jag blev så mätt
att jag rullade fram haha. Vår kära Andres försökte förklara för oss hur matten
kommer att komma till använding i vårt vardagliga liv, som så många gånger förr.
Lyckades han denna gång? Haha! Kanske, livet känns i alla fall lite "X upphöjt i två" i alla fall!

Jag höll också ett tal såklart, som den "pratare" jag är! Förälskelsefasen går över, men
jag är rätt kär i min skola/klass/lärarkår ändå! :D Jag blev helt efternervös när jag
hade pratat färdigt haha, kände ingen nervositet när jag väl stod där och pratade. När
jag sedan satte mig ner började mina händer darra hahaha! Knäppt.

Fredrik gick hem rätt tidigt i alla fall (no comments on why). Han hittade inte sin nyckel,
ungefär tre gånger, och jag blev misstrodd av vakten när jag skulle ta med mig Fredrik
in på Hugo igen!! Jag belv SÅ arg! Ungefär såhär gick det till:
Vakten: Näe, han kommer inte in!
Jag: Jo, men han var med här inne på middagen förut, det är därför han inte har
någon stämpel.
V: Nä nä nä, jag SÅG när du kom ut förut för att ge honom nyckeln, när han
skulle gå hem! (pratar jätteöverlägset)
J: MEN HAN VAR JU DÄRINNE från början för det! Han gick ju ut härifrån när han skulle
gå hem, men kom tillbaka!!
V: Nae, tror du jag är dum eller? Han var INTE ALLS därinne!
J: DET VAR HAN VISST DET, SKA JAG HÄMTA EN LÄRARE ELLER!?
V: Ja, gör det du. (jätteöverlägsen och misstroende)
Så jag hämtade Malin - IN YOUR FACE din dumma vakt, jag SA ju att jag talade sanning!

Efter en liten stund gick jag också hem, eftersom jag var tvungen att gå upp relativt
skapligt idag. Jag har lite att stå i innan jag ska åka hem och göra mig i ordning inför
BALEN ikväll! Trots att jag inte alls drack mycket igår, så har jag ont i huvudet..!
Det är jätteirriterande.... Fredrik däremot mår som en prins. Livet är lite orättvist ibland hehe!

Nae, nu ska jag ta och hitta vår kära rektor och utbyta ett par ord med henne innan
jag ska gå en sväng på stan och leta saker jag MÅSTE ha ikväll.

Vi syns och hörs (:

PUSS



Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback