Ensam, skrivig och tankspridd

2010-12-18 17:37:19/Permalink/Skalmans Tankar/

Sitter hemma nu. Jag har lämnat av min älskling i stan, julbord med kollegor står
på hans schema ikväll. Så jag ska in till stan en vända till ikväll/natt, för att
hämta honom sen :)

Sitter i soffan lite. Slötittar på ingenting på tv. Tänkte kanske titta lite på Narnia-filmen
som börjar om en stund. Eller kanske ser jag på någon töntig, gråtig kärleksfilm
istället och längtar efter min Mattias. Jag tycker nästan bäst om att se såna filmer själv,
för jag blir alltid så känslosam. Jag menar alltså inte lite stillsamt känslosam, smygande
tårar när det är som mest lyckligt eller sorgligt. Utan jag bölar värre än ett barn som
slagit tån i tröskeln,
och jag kan inte hjälpa det! Och jag tycker att det är lite pinsamt att
jag låter en film komma åt mig så pass mycket, jag kan verkligen inte tänka
"det är bara en film" och känna mer distans. Det går inte.
Därför ser jag nästan hellre såna filmer själv, för att inte störa andra med mitt snörvel.
Knäppt, jag vet.

Filosoferar och skriver lite också. Det är så avslappnande. Får idéer till en musikvideo,
mina böcker och nya låtar. Mmm kreativitet ♥

Men.. vi syns ute på vägarna sen då? ^^

En bild från förra vintern. Foto: Jag! Motiv: Värmeljus i snölykta.

                                                             
                                                                               Godkväll!

Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Härligt med alla kreativa idéer.

2010-12-19 @ 12:54:44
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Frixxie-Rock n Roll Heaven

Förlåt för sent svar men inte haft någon glöd till att skriva, men tack så mycket, kul att du gillade den! Nu ska jag försöka bli lite mer aktiv på bloggen, hoppas du vill fortsätta kika in den!

2010-12-20 @ 12:57:34
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback