Vad ska man välja då?

2009-12-05 01:32:17/Permalink/Skalmans Tankar/

Är hemma efter en lärorik, jobbig, krävande, intellektuellt stimulerande samt
galet beslutsångetsframkallande dag i Stockholm.

Vart har jag varit då kan man ju undra. Jo, på SacoMässan i Älvsjö. En gigantisk plats
med en miljon möjligheter samlade på en och samma fläck
. Högskolor så långt ögat kunde nå.
Jag gick in där med min inställning (som tyvärr förföljt mig senaste halvåret) att "Neeee jag vill
inte plugga
, inte någonstans, inte någonting, jag orkar inte. Inte just nu i alla fall". Nae, plugga
är inte något jag har lust till just för tillfället. Det blir kanske ett ledigt år från skolan, efter studenten,
med plats för jobb och hemifrånflytt (om jag får som jag vill) INNAN det blir plugg på tal.
Men samtidigt - när jag klev in där, såg och hörde alla möjligheter tändes något hos mig.
Allt det där jag brukade drömma, alla de där framtidsspekulationerna jag brukade ha - de kastade
sig över mig igen. ÅH JAG VILL GÖRA ALLT! Eller inget.. eller nästan allt, eller MASSOR.
Franska i Frankrike, Mass Communications i London, franskastudier överhuvudtaget, journalistik.....
Åh vad mycket jag vill göra egentligen. Jag vill så mycket att jag tillslut inte vill någonting alls.
Detta tåls att funderas på!

Nu sitter jag hemma i soffan
. Älsklingen har somnat här bredvid efter att ha jobbat natt och
inte sovit alls. Han hann inte ens till sängen hehe. Somnade på plats. Jag får ta honom under armen
sen när jag kan sova, och vill gå och lägga mig. Men inte än. (Han är söt).
Jag gick upp tidigt. Men orkar inte sova än. Har för mycket i hjärnan. Så jag sitter och jobbar
film, manus och brainstorming med Jacoben. Vår film kommer bli awesome. Lovar att den
kommer upp här så fort den är klar (det kommer alltså dröja, men den som väntar på något gott..).
Jag känner att jag har massor att skriva ut. Tankar, funderingar, ord. Jag måste nog hämta lite
juice nu, börjar bli törstig av allt tänk
. Lyssnar lite på Wrestling With Angels också, Lost Wings.
Jag ÄLSKAR den låten. Lyssna här.

Jag känner att jag bara skriver på lite. Funderade på vart det här inlägget skulle hamna.
Vilken kategori
borde allt det här svamlet, tankarna, erfarenheterna och filosoferingarna hamna under?
Under "Livserfarenheter" tänkte jag först. Högskoletankar. "Vardag" tänkte jag sen. Men det här
är ju inget jag jag gör jämt, även om lite vardag smyger sig in lite här och var i det här inlägget.
"Tankar" för det nog bli. Lite av allt. Funderar lite. Skalmans tankar. In words.

Jag la precis upp en pussbild på ansiktsboken ("facebook" Skalmans amn.).
Jag tycker om den bilden. Vi är söta. Jag och Tias. Tycker om oss ♥
You're everything I've ever wanted.

Försöker GIMPa till ett öga. Men det går inget bra. Jag vill göra pupillen till ett hjärta, utan att
det ser dumt ut. Men det GÅR INTE. Gah..! Jag blir galen... måste fundera. Fråga Stina kanske..
hon brukar ju ha rätt bra GIMPkoll hehe ;)

Nae... men om man skulle gå och lägga sig? Peta lite på pojken som fortfarande sover här
bredvid mig i soffan och pallra oss i säng? Jo.. jag gör nog så.
Imorrn ska vi på ettårskalas. Tias brorsdotter blir ett helt år. Sötungen själv.
Note to myself - inte glömma kameran! Klockan är... OJ halv två! O.O Jag borde vara megatrött..
Aja, vi hörs väl imorrn antar jag!


pussgodnatt♥


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback