90 centimeters ensamhet.. och sånt.

2009-12-23 01:59:50/Permalink/Skalmans Tankar/

Kan inte riktigt komma mig för att vilja sova..
så jag städar lite på mitt rum sålänge. Och funderar på allt och inget.

Lyssnar på Melissa Horn. "Lät du henne komma närmre" och "Långa nätter" är på repeat.
Tänkarmusik. Gamla känslor som går att tänkas på, vet hur det var, är glad att det är över.
Samtidigt nyttiga erfarenheter som brände sig fast på insidan av huden. Hittat delar av mig själv, i såren,
som jag inte hittat annars. Som format den jag är nu. Klyschigt men sant. Erfarenhetsärr.
Tänka på dygnsrytm. Det är ett diffust existerande begrepp.

Tänker på mitt senaste telefonsamtal. Det var med en ängel. Den blå ^^
Fattar inte hur bra en person kan känna mig. Inget blir pinsamt, det tycker jag om.
Jag tycker inte alltid likadant, men det gör inget. Vad spelar det för roll vem som har mest rätt?
Jag skulle vilja ha en kram också, egentligen. Synd att det inte går att kramas genom telefonen.

Tänker på min älskling. You mean so much to me. Snart fyra månader av lycka.
Det har gått så fort, men samtidigt inte. Jag förstår inte. GÅR det ens att tycka om någon
såhär mycket? Tydligen. It was you all along. Någon gång ska jag skriva en riktigt bra låt till dig.
Om dig, för dig. Bara för att du är bäst ♥ För att du är min baby (trots att du inte riktigt gillar
när jag kallar dig det♥).
 Min säng känns dum och tom nu.
Jag sover bäst när du ligger bredvid. Hemma.
Home is where my heart is. (You know who's got my heart, right?)

Funderar över min tro. Ja. Det känns bättre nu. Och snart är det Livskraft-dags! :D

Långa nätter. Jag tycker om sånt här. Egentligen. Att liksom inte vilja, och egentligen inte
behöva sova. Få göra lite allt möjligt i ensamhet, på mitt rum. Skriva lite. Lyssnar på musik
som bara jag tycker om. Sjunga lite, plocka och städa runt. Äta vanlijyoghurt.
Prata med intressant människor på msn, som man kanske inte pratar så ofta med. Eller, som
man visst pratar ofta med och tycker om att nattfilosofera med. Mina nätter.

"Jag har varit där förut, och jag är inte rädd"

Kanske borde slänga ihop datorn snart och lägga mig ner i sängen. Sovas lite.
Väldigt tomt utan en viss älskling dock, som sagt.


Men imorgon ska jag göra stan med Jacob! Sista-minuten-shopping och sådär ni vet.

                           Vi säger så hörrni.

                                                                      Godnattpuss♥

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback