Allt på en gång

2015-02-28 21:54:15/Permalink/Life of Skalman/
 
 
Genomstressad mamma checkar in.
Blir arg på att cancer finns. Fy, j*vla, f*n vad arg jag är på det. Och ledsen. Usch och fy och blä.
Jag önskar att ett par foton på världens gladaste lilla prins kunde vara botemedlet på denna hemska
sjukdom. Men det kanske kan lindra smärtan i själen lite i alla fall. Hoppas jag.

Igår fick lillprinsen sitt 5-månadersvaccin (seriöst, fem månader - vart tog den tiden vägen?).
Det har han känt av idag. Han har inte velat äta, och inte sova. Trots att man höra magen kurra
och ögonlocken hänger nere vid knävecken. Men lömsk som jag är lurade jag i honom lite gröt
med hjälp av en skvätt päronpuré och lyckades även få i honom mjölkersättning efter många om
och men. (Intresseklubben antecknar - I can feel it!) Nu sover han äntligen. Vet inte om det är för
natten ännu, men jag hoppas det. Ska få i honom lite till ersättning innan vi föräldrar säger "godnatt"
sen tänkte jag, för i sömnen kan han inte protestera (ja, han äter i sömnen om han är hungrig haha!).

Denna vecka, som kommer, har jag mer att göra än vad min hjärna kan hantera.
Måste nog punkta upp det i mitt bubbelgumsrosa block, så jag kan bocka av vartefter och inte bli galen.
(Om man nu kan bli något man redan är... *badam ttsscchh*)

Sitter just nu och lördagssvullar lite chips. 'Cause I'm worth it. Har sett på internätet att man får ha
med sig bebis på Friskis&Svettis, om man tränar innan klockan 11 och han ligger i den uttagbara
liggdelen från vagnen. WOHO! Nu ska jag bara bli rik så att jag kan köpa ett gymkort igen också.

Hoppas i alla fall att prins liten mår bättre imorgon. Inte bara för att det är påfrestande för oss
att behöva bära runt hela tiden, samt försöka lura i honom maten osv. Utan för att det gör SÅ ont
i hjärtat att se honom må dåligt. Usch, usch, usch.

Jaha, nähe. Om man skulle... Ta en dusch och sen försöka få med sambon i säng. Är TRÖTT.
Och om jag känner sonen rätt, lär ju inte han helt plötsligt tycka att "sovmorgon" är något
som behöver sträcka sig längre än till MAX 07:30. Joråsåatteee!

God natt och sov gott! Tack - jag ska försöka!

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback