Inte underläppen!

2014-10-30 16:46:25/Permalink/Life of Skalman/

Hallu.
Varför känns det som fredag idag? Det kändes som fredag igår, och imorse när jag vaknade
kändes det också som fredag. Vet inte varför. Menmen, imorgon är det i alla fall fredag på riktigt!

 (Haha!)

Kom in för en stund sen. Var ute med min pluttunge och gick lite i det krispiga höstvädret. Han
har varit lite gnällig idag, och vagnen är ett fantastiskt botemedel mot trött-barn-men-som-inte-
riktigt-vill-sova. Han somnade DIREKT. Helt underbart.

Det är så mentalt påfrestande när gråten inte har någon speciell anledning. Jag kan stå ut med
hungergråt (ja alltså, STÅ UT MED under den minut det tar att få fram "bebisrestaurangen" - jag
menar inte att jag svälter honom för att skriket är så trevligt), öronen klarar
MEN-HALLÅ-BYT-MIN-BLÖJA-vrål och gnället som uppstår när det samlats lite för mycket
bebisprutt i magen. Men är det något som jag själv nästan börjar gråta av så är det UNDERLÄPPEN.
Denna underläpp kommer vara livsfarlig när han växer upp, jag KAN INTE STÅ EMOT.
Först knölar han ihop hela ansiktet, och ser jätteledsen ut, och sen kommer den. Underläppen.
Han ser så sjuuukt förkrossad ut, och låter som att han tror att jag har försvunnit och aldrig
kommer tillbaka. Det är verkligen världens mest ledsamma ljud. Och så har han sett ut/låtit varje
gång jag lagt honom ifrån mig idag. Så vi har kramats massor. Vilket i och för sig är mysigt,
men inte så produktivt. Det är svårt att laga mat till sig själv, gå på toaletten eller slänga in en tvätt
i tvättmaskinen osv...

Menmen! Han är ju faktiskt en väldigt glad och trevlig prins 97% av tiden, så en del mammiga
dagar får jag väl stå ut med haha ^_^ Det är bara den där underläppen alltså... (Hihi!)

Oh well, nu kommer sambon hem äntligen! Dags för mat och mys i soffan. PUSS OCH HEJ!


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback