Halloween och sen farsdag på det

2014-10-29 15:02:59/Permalink/Life of Skalman/
 
 
Hösthej!
Ja, trots att det var "vårvarmt" häromdagen så är det ju faktiskt höst. Oktober! Snart november!
Jag förstår inte. Tiden swischar förbi, jag hinner inte med. Stopp, paus, rewind, hallå.

Bild från igår. Höstpromenad + jag och minsta lillasystern karvade en halloweenig pumpa!



I lite mer än fem veckor har jag varit mamma. Mamma till världens finaste bebis. KANSKE att jag
är lite partisk, men det får man vara ^_^ Jag är fortfarande helt förundrad över hur naturligt allt
känns. Mammalivet. Inte så mycket sömn, äta mat med en hand, ständigt ha koll på vart nappen är
och börja kalla någon - som man själv sagt "mamma" till hela sitt liv - för mormor. Det känns som
jag aldrig har gjort annat. Vad gjorde jag förra hösten? Jag hade precis bytt jobb sen ett par månader
tillbaka, och jag tog en veckas semester och simmade bland fiskar på Malta med min bästis.

Jag kommer ihåg att jag börjar bli lite ledsen, där på höstkanten, över att min kropp inte alls verkade
dela vår vilja att skapa en liten bebis. Men jag minns att det också var där någonstans, som min
bästis yttrade försäkran (som visade sig vara ganska så exakt förutspått):

"Ta det lugnt! Du behöver inte vara ledsen, för du ska få en septemberbebis."
 
Åh tänk att det fick vi! En septemberbebis ^_^ Just nu ligger han och sover. Han har varit ganska
mammig idag, har protesterat högljutt när jag lagt ner honom. Men nu lyckades han somna OCH
även fortsätt sova när jag la ifrån mig honom. (Intresseklubben antecknar?)

Anyhow. Till helgen är det Halloween. Är faktiskt lite ledsen över att det inte är EN ENDA
Halloweenfest i år, bland folk jag känner. I år - när jag har en BEBIS att klä ut - då är det helt
torrt på halloweentillställningar. Morr. (Jag som hade tusen idéer, haha!) Oh well, får väl bli
nästa år.

Höst = mystofflor all day long!


En "högtid" som kommer snart härefter är ju dock FarsDag! Här hemma har vi ju någon som
ska bi firad för första gången i sitt liv! Och eftersom vår babyboy är liiite för liten för att själv
hitta på och köpa present, så har jag surfat the world wide web för att hitta något fint.
Det var svårare än jag trott, men nu har jag i alla fall precis klickat hem något som jag tror
blir helt perfekt (:

Okej, nu har jag ordbajsat klart för idag. En viss liten plutt börjar låta hungrigt.

The Walking Food Source - over and out!
 
 

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback