Söndagsmys och julmust

2014-11-02 21:58:25/Permalink/Life of Skalman/

 
Godkväll!
Här sitter jag mätt efter söndagstacos och myser i soffan med mina killar. The loves of my Life.
LIVET!  Dricker julmust för första gången i år. Känner att jag kommer behöva kämpa
för att det inte ska bli julmustgalenskap.. (som varje år) HUR kan det vara så gott?

I fredags gick vi till Öppna Förskolan för första gången, och träffade andra bebisar (och barn).
Och mammor, såklart haha ^_^ Vi har helt klart den hårigaste bebisen. De flesta var helt
normalt flintis liksom, medan vår lilla prins har världens kalufs! När vi kom in i rummet var
det en liten tjej som utbrast "KOLLA HENNES HÅR MAMMA!", och en vild konversation
om hårfärger tog vid, hihi! Vi kom fram till att blått hår är jättefint, lila också, men blont lockigt
hår (som tjejen hade) är fantastiskt fint också :) BARN alltså

Idag är vår pluttimoj 6 veckor gammal. Återigen - SWIIISCH! Hallå Tiden, please let me hänga
med. Han har börjat ha ett sånt där ansiktsuttryck som ser ut som att han verkligen är på väg
att säga något. Han ser liksom helt angelägen ut, och gör ljud så att man nästan kan tro att han
när som helst bara ska utbrista "Mamma, vet du vad jag har tänkt på!?" (Gu'va läskigt det vore,
om han gjorde det på riktigt, helt plötsligt hahaha!)



På tal om hår förresten! När vi var och handlade lite i lördags så var det en liten tjej, på kanske
5 år någonting, som fick syn på mitt blåa hårnär vi stod och packade matkassarna.
- Du har blått hår! Ditt hår är blått!
- Haha ja, det har jag, fint va?
- Ja! Men! Varför har du spännen i håret!?
- Annars ramlar det ner i ögonen, och då ser jag ingenting.
- Amen! Du kan väl bara göra så här *visar, med ett barns 'smidiga' gester, att man kan använda
hela handen och få bort luggen med*, så ser du ju!
- Ja, så kan man ju göra. Men det är ändå skönare att ha spännen ändå tycker jag :)
- Jaha.
Har jag sagt att barn är underbara? ^_^ Så helt ärliga och okonstlade. Bland det bästa
med att ha färgglatt hår (förutom the obvious reason att det är snyyyyyggt) är alla spontana
pratstunder med fascinerade barn.

Nu ska jag ägna mig åt lillprinsen här. Helt plötsligt insåg han att han var hungrig,
trots att han åt för inte alls särskilt längesen. Det var bara att plocka fram bebisrestaurangen
direkt. Så nu har jag lärt mig hur man bloggar med en hand också, hehe! Puss och hej!




Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback