Drottningen av trötthet

2014-03-31 18:45:34/Permalink/Life of Skalman/
 
God eftermiddag!
Idag var det nästan som en "gammal vanlig" måndag för mig. Är EGENTLIGEN sjukskriven idag också,
men bestämde mig för att börja jobbet på en "normal" veckodag samt för att kunna testa lite hur det
kändes. Jag har ju varit SJUKT trött senaste veckorna även om jag slutat spy efter varje måltid.

Och som man nästan kunde vänta sig, så höll jag på att somna vid skrivbordet när jag bara varit
på jobbet i en timme. Men jag stod ut en liten stund till, lyckades vara på jobbet i cirka fyra och en halv
timme innan jag gav upp. Det gick helt enkelt inte mer än några timmar. Problemet är inte bara att
jag blir så trött att jag nästan kan somna stående, ju tröttare jag blir desto sämre mår jag fysiskt i övrigt.
Illamåendet blir värre och värre, jag får huvudvärk och ont i magen. Och det ENDA som hjälper
är att sova eller åtminstone lägga sig ner och slumra i ett par timmar. Det är lite svårt på jobbet.
"Kan du bara dröja lite, för nu blev jag väldigt trött här." funkar liksom inte.
 
Fick inte tag på läkaren idag, så ska gå upp i ottan imorgon för att få tag på någon så tidigt
som möjligt. Måste ju hitta en lösning som passar mig, och hur mycket jag orkar.
Jag FÖRSTÅR INTE hur man kan vara så enormt jättetrött. Jag kan, på riktigt, gå och lägga mig
kl 23, sova till kl 10 på förmiddagen och sen behöva vila vid 14-snåret för att eventuellt även ta en
middagslur runt kl 17-18 - OCH ÄNDÅ somnar jag som en klubbad säl kl 23 igen! Och då är det oftast
inte jätteavancerade aktiviteter jag håller på med däremellan. Det är som att min lilla äppelbebis
inte får nog, den suger ur all min energi som en vampyr.

Så rolig och sann bild. Bildkälla.
Oh well. Vi får väl se hur det blir. Jag VILL ju jobba. Men det är svårt att göra sitt jobb ordentligt när
man behöver sova middag två gånger om dagen... Och ändå är trött däremellan.


Nu ska jag gå och fixa något att äta. Jag är inte bara trött - jag är hungrig också! Haha!
Puss och hej - trött tjej.
 
 

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback