Underbar julklappsgalenskap

2014-12-04 14:25:59/Permalink/Life of Skalman/
 
Ni vet den där julstressen alla pratar om? Den tycker jag om. För jag känner det liksom inte
som stress. När jag gör julklappslistor - mammapappamormormorfarsystrarnabrorsbarnen - så
mår jag bättre är på hela året. När julpyntslådan får komma in från förrådet, adventsljusstakarna
lyser i köksfönstren och det är dags att sticka nejlikor i apelsiner - då blir jag precis lika lycklig
som när jag var fem år. Jag ÄLSKAR det. Det är ingen press, ingen stress. Bara underbart.

Jag förstår att man kan tycka att det är stressigt. Men vet ni? Allt behöver inte vara perfekt. Man
måste INTE hinna med ALLT. Det enda man kanske måste hinna med - är att stanna upp, och
njuta av en pepparkaka eller två. Alla firar såklart jul olika, men glöm inte att trycka på "paus" ibland
och se det fina i den här årstiden. Juleljusen, att "All I Want For Christmas Is You" går på repeat i
varenda radiokanal, Musikhjälpen i P3(!), fluffiga halsdukar och julgodiset. Det enda du faktiskt måste,
är att göra det du tycker är viktigast.

Min julklappslista är nästan klar.
Ska klicka på "Beställ" på två hemsidor till, sen är jag nog
helt klar. Nej, just det! Jag ska gå en sväng på stan, till en butik jag förut inte visste fanns, och köpa
en present till min älskling också. Sen ska jag försöka hitta någon fin liten julstrumpa till vår prins,
för vi har bara två stycken just nu - eftersom vi, fram till nu, bara varit två här hemma ^_^
Nu måste vi ju ha tre, så Tomten slipper lägga Olivers morgongåva på golvet (hihi!).


Nähe hörreni, nu är det en liten en som vill ha sin mammas uppmärksamhet. Alltså. Inte för
att vara en sån som är sån. Men.

 MITT LIIIV  
 
Nu ska jag kramas med min son. Puss och hej - jullycklig tjej!


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback