Den första augusti tjugohundrafjorton

2014-08-01 22:56:29/Permalink/Life of Skalman/
 
 
Long time no see. Man skulle nog kunna säga att jag har fullt upp med att grow a baby.
Det tar upp i stort sett all min energi och nästan hela min tankeverksamhet.
Känner mig såhär tjock typ... Hahaha!
Ändå jobbar jag lite nu. Orkar bra fem timmar i taget, två dagar i veckan. Men!
Det är bättre än inget. Skulle jag inte jobba alls så skulle jag börja klättra på väggarna,
hur ont i ryggen jag än har. Men snart. Snart går jag på mammaledighet. Whaaaaat. Det
känns helt absurt. Lite "jag vet väl att jag är gravid, men ska jag bli mamma också!?" typ. Min
hjärna kan inte riktigt koppla bebisrörelserna i magen och barnvagnsköpande till att vi faktiskt
snart är tre personer som ska bo i vårt hus - och inte bara två plus två katter.

Jag kan inte sluta titta på bebisrelaterade program på tv:n. Är mer eller mindre besatt av det
som går på 11:an, "Me, my bump and I". Man får följa gravida kvinnor i allt ifrån babyshowerplaner
till förlossningen. Sitter och bölar lika mycket i slutet av varje program, när barnen föds haha!
Och jag vet inte om det är av någon form av sympatilycka, riktig lycka för att vi också snart har
en liten skrynklig eller om det är av ren skräck som jag gråter. Kanske allt på samma gång.

Är i vecka 33 nu. Tiden går så väldigt snabbt och långsamt samtidigt.

Var i alla fall hos barnmorskan idag. Bebis verkar bööörja ligga åt rätt håll men är fortfarande
ganska sprattlig av sig. Huvudet verkar ändå vara neråt-ish, även om bebis ibland lägger
sig på tvären (aj). Som vanligt var det svårt att få lyssna på bebishjärtat, eftersom jag har
en vild bebis, som knappt är stilla i sovande tillstånd ens haha! Men till slut lyckades vi få höra
de starka, regelbundna hjärtslagen ^_^

Är supertrött nu. Fredagstacosen är uppäten och jag håller nästan på att somna i soffan.
Ska nog ta min älskade sambo under armen och dyka i säng. Hoppas att jag drömmer lite
mindre livligt inatt, OCH att jag slipper gå på toaletten sju gånger. Jag tycker liksom att tre-fyra
toalettbesök stör min nattsömn lagom mycket... Sju känns bara överdrivet.

Anyways. Vi hörs snart igen. Puss och hejs!
 
 

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback