En fredag utan regn

2010-09-17 13:07:22/Permalink/Life of Skalman/

Jag har fortfarande inget internet inomhus hemma. Just nu sitter jag
på trappan, utomhus, invirad i en filt - med mitt mobila internet och laptopen i knät.
Och det funkar knappt det heller. Pläh.

Igår var jag ute och sjöng när det ösregnade. Jag blev blöt, och lycklig. Det
är så mycket just nu, som rör sig i mitt huvud. Tror jag ska sätta mig och skriva ner det
så att jag inte glömmer att ord och meningar som snurrar runt i mitt huvud. Tror
förresten att jag råkade skriva en låt igår också, regnet gjorde mig kreativ :)

Mina kattungar är det finaste som finns, nästan. De är jättespringiga nu. Så fort de ser mig
när jag kommer för att hälsa på, så rusar de emot boxdörren. De busar massor,
springer runt, gosar och attackerar osynliga fiender. Sen somnar de i mitt knä, det är vår rutin.
Jag älskar det. Längtar så mycket tills jag får ta hem dem! Åh.. ♥

Har lyckats, efter många om och men och trots icke-fungerande internet, att betala min
intensivutbildning nu. På måndag börjar jag min körkortsutbildning. Är lite halvnervös,
men jag är också helt säker på att det kommer att gå awesome. Keep your fingers crossed!

Imorgon ska jag jobba. Det tycker jag om. Det är roligt. Tror att mormor och morfar skulle ta med
sig lillasystern till Busfabriken, eftersom hon desperat vill dit NÄR jag jobbar haha :) Hon är söt.
Hon tycker att det är så spännande att jag jobbar där haha

Inatt drömde jag hemska saker. Jag såg mig själv göra hemska saker, och jag kunde inte hindra
det. I ena skunden såg jag det hela ur mina egna ögon, men i nästa såg jag det utifrån och
insåg att jag begick misstag. Jag är totalkorkad i drömmen. Usch. När jag vaknade var jag helt
förstörd. Hade inte direkt sovit, bara drömt en massa hela natten. USCH. Är fortfarande
trött fast jag sov länge idag. Jag hatar att drömma så mycket.

Jag tycker att någon ska ringa till mig och säga
"Hej Skalman, jag vill komma hem till dig, dricka jordgubbste och baka muffins."




Nu ska jag gå in och sluta frysa. Vi hörs.
PUSS


Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Lycka till med både körkortet och jobbet.

2010-09-17 @ 13:35:53
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Anastasia

Nej jag ska ringa och säga: Hej Kim! Kom hem till MIG och upplev lite studentliv :)

2010-09-20 @ 20:21:07
URL: http://animayah.com

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback