Pettson och Findus ♥

2010-11-24 12:22:33/Permalink/Skalmans hyllningar/

Jag älskar denna underbara julkalender från -93 ♥ Pettson och Findus, Tomtemaskinen.
Jag var väldigt liten när den gick på tv, men min kära farmor hade spelat in den på VHS.
Därför tittade jag, och mina kusiner, väldigt mycket och ofta på den när vi var små. Underbart!
Nu äntligen har jag köpt den på dvd och sitter och myser i soffan. Känner mig helt barnslig och julig!

Här är ett av mina favoritavsnitt. Pepparkaksbak och prat om Lucia.



Jag önskar att julkalendrarna som går nuförtiden kunde vara lika bra och välgjorda som de var förr.
Jag hyllar gamla julkalendrar! De är fantastiska, och får en att bli sådär härligt nostalgisk.

Nu ska jag fortsätta titta på Pettson och Findus, titta på snön utanför fönstret och
längta ihjäl mig efter julen, och min älskade. (När han kommer hem blir det snöbillskrig! :D)

Puss på er allihop!
Förresten.. vilken är er favoritjulkalender? Just wondering ^^


Kommentarer
Postat av: Denise

haha, älskart!

2010-11-24 @ 12:33:20
URL: http://denisepeterson.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback