Melodifestivalen! (och annat trevligt)

2010-03-31 09:46:56/Permalink//

Hejhopp vilken underbar dag detta kommer bli! Varför? I'll tell you!

För det första
så känner jag hur jag har hittat tillbaka till min stil igen! :) YAY, it makes
me happy being gorgeous! För det andra så har jag mest TREVLIGA lektioner idag, exempelvis
religion! Efter skolan ska jag träffa Jens, som jag inte träffat på evigheters evighet, och vi ska umgås
hela eftermiddagen lång (: Och för det..jag vet inte - fjärde? Ikväll är det FMG's MELODIFESTIVAL!!
Jag ska sjunga låten som jag skrev till min älskling. "A dream within the real world" heter den.
Massa av mina nära och kära kommer och tittar, vilket gör mig glad. Och nu verkar det som om
min Tias kan komma också! :') ÅH JAG BLIR SÅ LYCKLIG! Han ska sitta där, och jag ska sjunga
rakt till honom. Det kommer bli awesome.. o.O




Strax ska jag ha sånglektion med vår sångpedagogsvikarie. "Men, hade inte Skalman sånglektion
igår?
" tänker ni säkert nu. Jo, det är sant. Men vår vikarie i sång är den mest awesome sångpedagogen
jag någonsin stött på. När jag sa till honom att jag inte riktigt kommit in i det klassiska än, dels för att
det verkligen inte är min stil, och för att läsa noter verkligen inte min starka sida - vet ni vad han säger då?
Han: "Men vad gör du imorgon vid kl10? Då har tvåorna precis slutat sin sånglektion."
Jag: "Ehm, ingenting. Jag börjar kvart i elva."
Han: "Men kom hit då då, så ser vi till att du kommer igång ordentligt. Det är många sångare som har svårt
att läsa noter och sådär. Och det är ju viktigt att du kommer igång, eller hur!"
Jag: "Det låter ju jättebra, tack!"
Han: "Haha bra! Ja, egentligen ska man väl ha någon sån där obligatorisk kvarts rast efter en lektion,
men den kan ju jag ta sen nån gång!"
Hur awesome kan en människa vara? Jag vill ha honom som sångpedagog resten av terminen!

Men... vi ses ikväll då! Titta efter en rödtott med svart/zebrarandig klänning och snygga, rödrandiga
knästrumpor! Okej, vi säger så!

                                                                     PUSS

Kommentarer
Postat av: Jennie

skönt med roliga lektioner :) de gör livet lite lättare

2010-03-31 @ 13:31:19
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar: tack så mycket ^^

2010-03-31 @ 17:29:22
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Sara

Okej :)

Vad händer i helgen?

2010-03-31 @ 21:15:11
URL: http://www.februaritjej.se

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback