Mars mars måne...

2010-03-01 22:50:15/Permalink/Life of Skalman/

.. jag kan lura dig ända till Skåne!

Haha
hur många gånger har man inte hört det när man var liten, och alla små glin
(läs: mina kompisar) ville ha en extra dag på året att få luras på. Som att
1:a april inte både räcker och blir över för lättlurade människor som mig...! Huh!

I vilket fall som helst, en vårmånad har precis börjat! :) Känner ni inte vårvindarna!?
Fulla med snö.. och blask.. och kyla. Usch, jag längtar mycket efter våren nu faktiskt.
Vintern har varit så vit och fin, men nu räcker det med kylan för min del. Det började ju bra i helgen,
med töväder. Men idag töade OCH snöade det samtidigt, det är slöseri med tö tycker jag!
Vi får väl se hur det går... Pratade med älsklingen i telefonen förut, han sa att det
var glashalt på vägarna! Uuuh, ska det fortsätta så här kommer jag binda fast honom hemma!
Ingen Mattias får vara ute och halka runt och köra farligt för mig! Jag är rädd om min ♥

Gjorde rytmläxan förut, det tog en stund och det var lite knepigt - men det gick! Så nu känner jag
mig duktig. Imorgon börjar jag ju inte förrän 14.30, men ingen älsklingen är hemma och kan
vara söt och skjutsa mig den här gången. Så det blir till att gå upp i ottan, och pallra sig till skolan
lika tidigt som andra dagar. Därför tänker jag vara duktig och göra skolarbeten! :) Det behövs,
och jag borde, måste och ska. Wohoo Skalman goes worky worky!

ÅH vet ni förresten vad som hände imorse? Jag höll på att få hjärtsnörp när jag vaknade.
Jag låg i sängen, och skulle precis trycka på snooze för andra gången när jag såg något röra sig
ungefär en decimeter från mobilen. EN SPINDEL! Jag är vanligtvis inte rädd för spindlar men
när de kommer sådär nära helt oannonserat då kan jag bli lite små...förskräckt. Jag slog i alla fall
bort den så den flög iväg någonstans i det dunkla morgonljuset. Blä. Spindlar ska vara på golvet,
eller någon annanstans där jag slipper ha dem i ansiktet!



Nu ska jag krypa ner i sängen,
med fjärrkontrollen i tryggt förvar i min hand hihi, och
vänta på min älskling. Han borde komma hem när som helst nu ♥

Godnattpuss!

Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback