Sömn, drömmar och prat

2010-02-16 12:26:10/Permalink/Skalmans prylar/


Jag drömde så himla konstigt inatt, så när jag vaknade var känslan kvar.

Det jag drömde var detta:
Jag hade varit bortrest ett par dagar, jag kommer inte ihåg var jag var dock. Men i vilket fall,
när jag kommer hem till Tias så ser det ut som hej-kom-och-hjälp hemma. Det står mat, skräp och
disk överallt. Det låg filmer, kläder, böcker och annat - OCKSÅ överallt. Inget var där det skulle och
det var kort och gott kaos i varenda rum (vi kan ha lite stökigt hemma ibland, men TRO MIG - det
är ingenting mot hur det såg ut i min dröm, det var helt j*vla otroligt!).
När jag frågade
varför det såg ut som det gjorde svarar han bara "Nae jag har inte gjort något hemma..
det vart inte så bara".
Nahe, tänkte jag lite smått irriterad, men mest förbryllad... Dagen efter det
skulle han åka och jobba. Jag var ju då hemma själv. Jag pluggade lite, tittade lite på film och gjorde
allmänt inte så mycet alls. Jag städade INTE, för jag tänkte minsann inte städa upp när det såg ut sådär
när jag inte ens varit hemma. Speciellt när han struntat i att plocka undan "bara för att".
När han kom hem tittade han sig omkring och sa "Har du inte gjort någonting idag?".
"Naej" sa jag, "Varför skulle jag städa upp ALL den här röran efter dig när du inte gjorde någonting
själv i flera dagar?"
Då säger han något, och låter väldigt irriterade, vilket gör mig fly förbannad,
"Men DU HAR JU VART HEMMA HELA DAGEN och inte gjort någonting! Då kunde du väl hjälpt till lite
hemma!?"
Detta tålde in Skalman, vill jag lova. Att få skäll för att INTE ha städat upp någon annans röra,
det är något jag aldrig skulle tåla. Jag kastade på mig ytterkläder och stormade ut.
Resten av drömmen är väldigt flummig, men jag minns att jag vaknade någon gång tidigt imorse och
var arg på riktigt. jag var nästan på väg att väcka Tias och skälla på honom, innan jag insåg att det
bara hade varit en dröm haha! Vad knäppt man kan drömma ibland..

På tal om drömmar så hittade jag, genom en väns blogg, en jätterolig blogg!
Den skrivs av en kvinna, vars make säger fruktansvärt roliga saker i sömnen! Hon skriver
alltså ner vad han säger, och OJ vad jag skrattade emellanåt. Kolla in bloggen själv och skratta!
The Sleeptalking Man - och jag brukar tycka att Tias säger knasiga saker i sömnen hihi!

Drömmar, sömnprat och sömn överhuvudtaget tycket jag är bra prylar haha! :D
Så är det.
Bite and Out!


Kommentarer
Postat av: Stina

Det låter som föräldrasnack genom Mattias mun.

2010-02-16 @ 15:08:37
URL: http://gnista.webblogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback