Skalman hyllar... söta saker!

2010-02-19 15:00:22/Permalink/Skalmans hyllningar/

Dags för en hyllning tycker jag! Idag hyllar jag SÖTA SAKER.

Yes, idag är det ingen speciell person, någon händelse eller film som skall hyllas.
Nej, idag hyllar jag sådant som jag finner sött.

En sådan söt sak är till exempel spontana presenter. ÅH finns det något bättre? Jag tror inte det!
En person som ofta "råkar ut" för mina spontana presenter är min Stigus. Haha, jag har
tappat räkningen på alla saker som jag sett och tänkt "DEN är så typiskt Stina, den ska hon ha!" om.
Varför måste det vara födelsedag/julafton/namnsdag/någon annan presentdag för att man ska ge bort något!?
Onödigt, det är roligt när en present kommer utan anledning också tycker jag (om inte ännu roligare!)!
En del känner sig nästan skyldiga att ge någon tillbaka (tror dock att Stina har vant sig nu haha!) men
jag ska tala om att den bästa presenten är minen på människan man ger spontanpresenten till.
Det är nästan det bästa man kan uppleva tycker jag ♥ Jag lever helt och fullt med orden
"Det är bättre att ge än att få" i mitt bakhuvud (även om det är kul att spontanpresenter också hihi).

En annan sak som är söt är lappar
(och också sms fungerar här, dock har fysiska lappar en speciell feeling) ♥
Nu menar jag inte vilka lappar som helst, utan lappar med t.ex. små kärleksmeddelanden på.
Exempelvis så har jag en speciell plats hemma (hos mor) som jag brukar lägga alla små söta
lappar jag fått av Stina
(: (nu börjar de dock sprida ut sig, de är för många haha!)
Man blir lika glad varje gång! Det står allt möjligt gulligt, t.ex. "I love you for eternity and beyond",
"Du är bäst och JAG ÄLSKAR DIG" och "Mitt golv tycker om dig" (<-- internt haha!).
En person som brukar få lappar av mig, är min Tias (surprising huh? haha!).
Om jag åker innan honom på morgonen tilll exempel, så brukar jag skriva en liten lapp och
lägga på byrån
bredvid sängen som han då hittar när han vaknar. Eller om jag åker någonstans
innan han kommer hem på eftermiddagen, så brukar jag skriva ett litet meddelande och lägga
det i trappan
så att han hittar det när han kommer hem. De brukar innehålla allt från
"Du är söt när du sover", "Tänkte bara säga att jag älskar dig", eller bara
"Vi ses i eftermiddag älskling". Jag vet inte varför jag började skriva såna här små lappar egentligen..
men jag tror nog att det beror på att min mamma brukade göra så när jag var lite yngre.
När hon åkte innan mig på morgonen så brukade det ligga en liten lapp på min plats i köket.
Jag tyckte om det, det känns tryggt på något sätt. Så nu gör jag också så haha! Och eftersom det blir
uppskattat så måste det ju vara rätt trevligt att få små lappar, eller? :)

En sak till bara (trots att det finns hur mycket söta saker som helst!).
Den sista söta saken jag tänker hylla är personliga, uttänkta, presenter
Det behöver inte vara just en fysisk present, det kan lika gärna vara en upplevelse eller bara
en helt vanlig kram. Poängen är att man tänkt ut något unikt just för DEN personen som ska få det,
utifrån att man vet vad som gör den glad. Jag fullkomligt älskar saker som visar att man känner varandra,
som visar att man lagt tanke bakom presenten. Sen spelar det egentligen inte så stor roll vad det är.
SOM TILL EXEMPEL på min vackra alla hjärtans dag. Som ni kanske vet, eller har märkt, så är jag
en obotlig romantiker
(och väldigt larvig emellanåt, om ni frågar mina vänner haha!). Och jag hade
köpt en liten låda till min Tias som det stod "full med kärlek" på och lagt kärleksfullt utvalda presenter i,
och en sak jag skrivit :) Älsklingen sa med övertygande röst "Jag har ju jobbat så mycket,
jag har inte hunnit köpa något till dig..! Bli inte ledsen!" Det gjorde mig såklart inget, jag fick ju se
hans min
när han öppnade min present! Men under dagen hände det saker. Helt plötsligt gav han mig
en bukett med rosa rosor out of nowhere. Jag blev helt lycklig i själen (jag älskarälskarälskar rosor).
När jag satt och skrev, lite senare, ställde han sig framför mig med en finurlig min och
händerna bakom ryggen
. Eh, hej, vad har du där? En bukett med RÖDA rosor! Jag dog lite till
(har jag sagt att jag älskarälskarälskar rosor!?)! Min dag var härmed gjord. Men vad händer? Jag satt
i soffan, skrev fortfarande lite och älsklingen kom in efter att varit ute en stund. Återigen hade han
ett finurligt ansiktsuttryck
och händerna bakom ryggen. Ett stort Lindorhjärta med choklad!
(jag älskarälskarälskar choklad!!!) Där dog jag på riktigt tror jag. Han känner mig haha!
Han är det absolut sötaste jag vet :D

                                                       Titta vad underbart! ♥
                       

Även Stigus är en kanonpresentmaker. Jag har nog aldrig fått någon av henne som jag inte
fått mig att börja gråta av lycka. När jag till exempel sa att jag önskade mig henne i en liten låda,
i födelsedagspresent. Då fick jag en liten låda fylld med saker som är typiskt henne, och mig,
med bland annat citatlappar, ljus med speciell Stigusdofter och en söt födelsedagsgrattislapp hon skrivit
i en låda. Det var det bästa på hela den dagen (och det var ändå dagen jag fick min dator haha!)!
Lycka i en liten låda ♥

Så, det var dagens hyllning. Hoppas ni får en söt dag haha! :)
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Hemliga fan

det ända vi vill är att du kollar på den här bloggen www.hemligafan.blogg.se

2010-02-20 @ 13:52:35
URL: http://hemligafan.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback