Det är dags för en hyllning..

2010-12-16 17:34:07/Permalink/Skalmans hyllningar/

..som jag borde ha skrivit för längesen, har jag kommit på!

Jag tänker härmed hylla en av de mest fantastiska människorna jag någonsin har mött.
Hon bryr sig genuint om de hon möter, är både bra på att prata och att kramas.
Hon har lärt mig mycket
inte bara inom de ämnen hon är lärare i, utan också saker om mig själv.
För även om hon är lärare, så talar hon aldrig till en som "bara en elev". Hon är en sån där
människa som aldrig glömmer att man faktiskt är en person. Dessutom har hon väldigt ofta
förmågan att se hur man mår, och bryr sig också om det.
Hon har en enorm improvisationsförmåga, både på scenen och när det gäller att lösa plötsliga
situationer, som är värd en hyllning i sig. Hon har som sagt lärt mig väldigt mycket, och var en av
anledningarna till att jag älskade att gå till skolan under mina tre gymnasieår.
Vem är det nu jag pratar om då, kanske ni undrar?

Jo, ingen annan än..
      Nettan Plättan Pling Plong


Nettan, ingen annan är som du. Du är en helt unik person som man inte kan annat än tycka om.
Är det något jag saknar lite mer än allt annat, nu när jag har klivit förbi min gymnasieperiod,
så är det Scenisk Gestaltning- och Scenisk Ledarskapslektionerna. Kunskapsgivande,
lugna lektioner (haha okej inte alltid helt lugna då!) där man bara kunde vara sig själv,
ledsen som glad, sprallig som trött. Det är orättvist att inte alla i världen har chansen att möta
någon som du. Du har förmågan att locka fram det bästa hos de du möter.

Jag hyllar dig.
 För att du är awesome lärare, en fantastisk skådis, för att du är vacker som person
och för att du har gjort en stor, positiv skillnad i mitt liv.

                              Så är det.     Keep doing what you're doing, keep being you.

                                                              Pusspuss


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha jag älskar lakrits :D

2010-12-16 @ 19:55:18
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Allt bra idag? :)

2010-12-17 @ 09:10:34
URL: http://slipsens.se

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback