Sex (?) Education

2010-04-29 11:55:17/Permalink/Sex Education á la Skalman/

Tänkte ta upp en konstig grej som jag finner högst intressant (och konstig!!).

Saken är Kyskhetsbältet.

Denna underliga uppfinning som män använde för att försäkra sig om sina fruars trohet med.
Kunde de inte komma på ett bättre sätt, undrar jag?

Om man läser om vad ett kyskhetsbälte är på t.ex. Wikipedia (och andra sidor),
står det ungefär såhär;
"Kyskhetsbälte (även kallat florentinskt bälte, venetianskt bälte eller venusgördel) är en
anordning varmed en kvinna förhindras från sexuellt umgänge, men i övrigt
kan leva ett väsentligen normalt liv." - Normalt liv!? Hon har en fet metall/läderanordning
mellan benen som har små hål som gör att hon kan gå på toaletten, men that's it! VAR är det
normalt!? Jag ser inget normalt någonstans...


"Historiskt sägs män ha använt kyskhetsbälten för att försäkrat sig om hustrurs och älskarinnors
trogenhet. Idag förekommer kyskhetsbälten som rekvisita i hierarkiska rollspel. Tillverkade
i moderna material kan dessa användas kontinuerligt under lång tid." - Hur kan någon tända
en sådan skruvad sak som ett kyskhetsbälte? Jag fattar inte... Men alla är vi väl olika.

När jag sökte efter fakta om kyskhetsbältet så blev jag läskigt överraskad av att de flesta
sidorna som dök upp, som innehöll ordet "kyskhetsbälte" och därmed hittades av sökmotorn,
var sidor med budskapet "KÖP KYSKHETSBÄLTEN HÄR!". Nej tack, tänkte jag och klickade vidare!


Det var allt jag funderade över den här gången... Knäppt, jag vet, men jag var tvungen
att få det ur systemet haha! Hoppas ni lärt er något!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Sandra T svarar ♪

åh tur att någon har koll, tack för påpekningen (:

2010-04-29 @ 15:21:24
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: Riim

Jag tkr inte heller han är så snygg men en läsare hade honom Som önskemål som veckans snygging:)

2010-04-29 @ 16:18:45
URL: http://alwaysriim.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Tack, kul att höra :D

Allt bra idag?

2010-04-29 @ 16:58:04
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Two olsson sisters

Men inte finns det väl på riktigt!=O Nej, det gör det väl inte...?//Emma.

2010-05-01 @ 08:02:28
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Oskyldigt kysk

De flesta tycker väl som sagt att det är konstigt. Det är det väl visserligen, men samtidigt så kan det ge lite extra krydda i förhållandet.

Jag skulle vilja testa att själv bära ett och låta tjejen bestämma när det får tas av.

2011-01-08 @ 03:29:51

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback