Nattinlägg. Bara för att jag är ensam och inte vill sova.

2009-07-24 01:03:43/Permalink//

Nej. Jag orkar inte. Och jag vill inte. Jag ska borsta tänderna nu, somna och aldrig mera vakna.

Jag varnar nu. Sluta läs. Du vill nog inte.

Vad ska jag göra i helgen? - Ha ångest över allt jag borde, men inte orkar, göra.
Försöka göra lite av det. Resten av tiden går åt till ångest över det jag inte gjort.

I want distraction.

Jag skrev igår. Om en Väntande Romantiker. Det är jag. Ensam, och väntande. Naivt hoppandes.
http://poeter.se/VampyrAngel  - min tankar, bara sådär.
Vad väntar jag på egentligen?


Vad gör man, när man är så trött, så utmattad, att allt man vill är att sova. Men man kan inte gå och lägga sig, inte sova, inte slappna av. Vad gör man då? När sömnen innebär flykt, en skönt andrum mitt i världen, men dörren dit brinner? Jag kan inte gå dit, jag vill inte, det gör ont. Kan man hoppas över tröskeln utan att slå i tån? Det kan inte jag. Jag måste sova, annars kommer jag aldrig orka leva, men jag vågar inte lägga mig ner och försöka, då kommer monstren. Vad ska man göra? Ingen aning. Jag vet inte. Allt jag ville, var att bli omtyckt. Jag tittar i smyg på min sovande familj och tänker på hur underbara de egentligen är. Hur fridfullt de alla sover, hur trött jag kommer vara imorrn, hur vi antagligen kommer bråka när jag väl kommit ur sänge, fastän jag älskar dem med hela mitt hjärta och lite till om det är möjligt. Jag vill också kunna sova. Sova utan ångest, utan monster, invirad i trygghet. Ängel vart är du, jag behöver dig här och nu. Inget är rätt, allt är fel, och jag vill helst försvinna en liten stund. Jag vill sova. Men kan inte, vågar inte.

Min vampyr, vad jag saknar dig, jag behöver gråta lite i din säng. I din kram. Med dig.
Min ängel, jag går sönder. Vart är du, kom hit till mig. I'm falling apart.


Jag måste sova nu. Ska gå upp tidigt. Och sen måste jag vara pigg. Som att jag skulle orka det.

Dagens avskaffande av ord: "Skynda" och "måste". SÅ nu finns de inte mer.

puss ?

Kommentarer
Postat av: Nina

tack sötnos=)



kram

2009-07-24 @ 09:30:58
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Erica,

hoppas du somnar och sover gott :)

2009-07-24 @ 22:34:54
URL: http://donotpanic.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback