Räcker det om jag älskar..?

2009-08-05 21:21:41/Permalink/Skalmans hyllningar/

Jag älskar livet just nu. Älskar.
Jag borde egentligen freaka ut över plugg, prov och restvecka men icke! Jag har bestämt mig för att det kommer att gå bra och därför kommer det det! Livet är underbart!

Jag har precis läst ut en bok, som är skriven av en av mina favoritförfattare. Det är inte första gången jag läser den, kan tilläggas, men den behöver lite hyllningar tycker jag. Och författaren Katarina von Bredow behöver hyllningar så det bara sprakar om det! Hon är en av de bästa författarna som jag någonsin läst böcker av ever! Och jag läser väldigt mycket, så det säger en del! Den här boken, som jag läst mest nyligen, heter "Räcker det om jag älskar dig?".
Den är fruktansvärt bra!

Den handlar om 19-åriga Fanny som är mitt uppe i sin första "riktiga" relation. Hon bor hos sin mor fortfarande men Johan (hennes pojkvän) har en egen lägenhet. Fanny spenderar mest av sin tid där hos honom och allt är perfekt. Men.. en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Eller, mycket kanske inte stämmer. Hennes dröm är att få leva lycklig i alla sina dagar med Johan, men hur går det till i verkligheten? Hon tampas med lögner från pojkvän, och en mamma med bristande självinsikt. Hon har en bästa kompis som det brukar gå att snacka om allt med,
men vad gör man när allt är för mycket att prata om? Och vem lyssnar då, om inte den hennes snygga SO-lärare...

Jag tycker att ni ska läsa den här, verkligen. För den är väldigt bra. Katarina har skrivit fler böcker, till exempel "Syskonkärlek" , "Hur kär får man bli?" och "Expert på att rodna".
Hon har en förmåga
att kunna sätta ord på känslan, det karaktärerna känner, det känner DU. Det gör att det är väldigt lätt att leva sig in i historierna, och situationerna som karaktärerna i böckerna hamnar i. Det är inte många som lyckas som Katarina von Bredow lyckas!



Dagens hyllning och boktips alltså. Keep it in mind.

Nu ska jag läsa lite matte, innan det blir tvdags^^


PUSS och bit <3

Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Hennes böcker är ganskabra. Man tycker nog de är bättre om man är typ 12/13 men ändå.

2009-08-06 @ 11:16:12
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Ida

Alltid kul med boktips=)

2009-08-06 @ 20:37:46
URL: http://festizzz.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback