Nerflyttad

2011-11-20 11:49:56/Permalink/Life of Skalman/

Hejsanhoppsan gott folk!
Just nu sitter jag i min soffa. Men inte där jag brukar. Jag sitter nämligen "en våning ner".
Yes, that's right. Igår flyttade vi ner till nedervåningen. Det känns superkonstigt haha, men
ändå mysigt. Lite större kök, lite fler garderober och ett superdupermegamysigt sovrum
målat i en färg som vi själva valt. Än är det lite jobb kvar, men alla möbler har iallafall
kommit på plats, och värmen är påslagen (:
Jag har lite ont i kroppen idag efter allt spring, mina fötter är inte riktigt vana vid att stå upp
en hel dag längre, eftersom mitt nya jobb är ett mestadels sittande jobb.
Men vi ska ändå fortsätta med lite flytt under dagen idag också. Till exempel, alla kyl- och
frysvaror ska ner hit till kyl- och frysen här nere. Alla mina kläder ska få ta plats i sin nya
byrå och garderob. Ja, sånt ska vi hålla på med idag.

Jag klarade slutprovet på jobbet i fredags, så på måndag börjar jag "på riktigt". Det ska bli
jättekul, men jag är ändå lite nervös hihi!

[Yesterday was our big movingday. All our furniture has now been moved "downstairs", and
I'm sitting in our new living room right this moment. It feels a little wierd, but I guess I'm gonna
get used to it. The new bedroom is awesome though, I LOVE IT.
Well well, I'm gonna go and continue with some "moving stuff", like getting all the food down
here to the new fridge and freezer, and moving all my clothes th my new wardrobe!]

Anyways, nu ska vi fortsätta med flyttpillet. Vi hörs snart. Pusspuss!




Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback