29 december 2011

2011-12-29 12:13:21/Permalink/Life of Skalman/

Jag sitter i min soffa. Har en ledig dag. Sitter här och känner hur all logik och alla vanekänslor
säger "Ska inte sitta på tåget nu? Borde du inte vara på väg till Uppsala..?" och
verkligheten svarar "Nej, inte i år. För första gången på fem år, ska jag fira nyår hemma.".
Det känns jätteskumt. Det finns flera anledningar till att jag inte åker i år,
dels har jag lovat min älskling. Tänk att vi har varit ihop i två och ett halvt år och har aldrig fått
kyssas vid tolvslaget!
Men i år, då ska vi det! :)
Dels, så jobbar jag ett par timmar, både nyårsafton och dagen efter och det fanns inte så
många på mitt jobb som vill byta sin lediga nyårsafton mot en med jobb haha!
Dessutom, ska jag sjunga på en jubileumsmiddag idag, och det har varit bestämt sedan längelänge.

Så jag sitter alltså här, den 29 december 2011, och är för första gången på fem år INTE påväg
till Livskraft.
Jag hoppas och ber dock för att alla mina fina vänner som åker dit ska få ha
ett fantastiskt nyår i Löten utan mig (: Men lite avis på er som åker är jag allt... ;)

Jag ursäktar att jag inte skrivit på ett tag. Har jobbat mycket, men också känt mig allmänt
bloggomotiverad. Men jag lever iallafall. Och jag tycker om mitt jobb.

Min jul var helt fantastisk! Hela familjen samlad, god mat, gott godis och en hel massa fina julklappar!
Av min älskling fick jag en elfilt, ni vet, en såndär gosig filt som man stoppar in i kontakten och
blir den helt varm! Hur skönt som helst, jag som jämt sitter och fryser i soffan haha :)
Han fick ett nytt tv-spel i julklapp i år (tack Anja för hjälpen med det hihi!) ^_^

Jag ser inte så jättehappy ut haha, men det är för att älsklingen lyckades smygfota mig!


En julpussbild! :)


Nae hörreni, nu ska jag gå och ta en dusch och göra mig iordning. Sen ska jag ta en sväng
till mormor och morfar
, innan det är dags att repa inför kvällens "framträdande" ;)

                                                                                     Puss på er!




Kommentarer
Postat av: byggare-Kims polare

Har du varit på Livskraft fem år men ändå fått för dig att lägret börjar den 29:e...? Var ju iofs något år sedan jag var där, men visst har väl lägret alltid börjat 28/12. Så det var igår du borde ha suttit och tänkt, oj är jag inte på väg till Uppsala.. =P

Men, hoppas du får det riktigt bra på nyår ändå. =)

2011-12-29 @ 22:14:09

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback