Ge henne hjälp

2011-04-13 12:12:09/Permalink/Sex Education á la Skalman/

Snubblade över ett klipp från en amerikansk tv-show. Jag blir irriterad när jag ser
det. Jag vill bara ge henne en bitch slap och säga "LYSSNA PÅ DIN MAMMA!!".
Men jag har en känsla av att sådant inte fungerar på henne.

Look for yourself.


Ja.. vad säger man? Nog för att jag kan erkänna att jag tyckte att jag visste det mesta och
kände mig ganska så superdupervuxen när jag var 15 år.. Men jag tycker nog att hon tar den där
jag-är-faktiskt-JÄTTEvuxen-nu-grejen till det extrema. Klippet får mig att undra om tjejen
"bara har blivit sådär" eller om det är att hennes mamma haft en vag uppfostringsmetod som
fått henne att bli så extremt uppmärksamhetskrävande och... hur ska jag uttrycka det... dominant?
Nej, domderande är nog ordet jag letar efter. Hon domderar och styr, för att hon kan det.
Jag blir arg. Jag vill att hennes mamma ska sluta sitta bredvid och snyfta, jag vill att hon ska
ställa sig upp, höja rösten, och säga "NU ÄR DET DU SOM LYSSNAR PÅ MIG UNGA DAM!".
Visa lite pondus, tjejen är ju varken myndig eller mogen, hon behöver någon som säger ifrån.
Och hon behöver uppenbarligen någon som talar med henne om hur man har ett hälsosamt sexliv.
Hon har ju väldigt uppenbart fått en sned syn på såväl sex som på vad ett vuxet liv och barn innebär.
Jag blir arg, irriterad. Usch.

Vad säger ni?

                                                                   Vi hörs senare!


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback