Snälla människor...

2010-03-15 22:47:34/Permalink//

Vad ska jag göra för att ni ska förstå, kära läsare?



Nu har jag alltså fått ytterligare kommentarer gällande inlägget jag skrev om Lady Gaga.
Nu handlar det inte bara om LadyGaga längre, utan också om mig (vad händer?). Och min strävan efter
korrekthet i grammatik - efter att jag svarat på en kommentar med tvivelaktig skrivkompetens.
Nu har jag några saker jag vill poängtera:

1. Jag har ALLTID sagt och tyckt att grammatisk korrekthet, användande av skiljetecken och så vidare
är VIKTIGT. Detta uttryckte jag igen, denna gång TILL en person. Men det spelar ingen roll VEM det är
egentligen, jag tycker att det är viktigt oavsett. En intressant mening i en av kommentarerna är denna:
"i bloggar är inte allt perfekt". HAHA, nej jag vet. "Perfekt" är inte heller det jag strävar efter och tycker är
viktigt, det är ordet KORREKT jag pratar om. Och jo, det spelar roll.

2. Jag "kritiserar" inte direkt. Jag uttrycker bara min åsikter. Ibland genom viss kritik och andra gånger
med hyllande ord, allt beroende på person och ämne. Sen får alla andra göra detsamma om
det dem behagar. Men då utan att hoppa på mig när jag reagerar på andras åsikter.
Jag skriver - ni reagerar. Ni skriver - jag reagerar.
Kritik eller hyllning -  låt mig tycka som jag vill så låter jag dig göra detsamma.

3. Jag tror mig aldrig ha "ägt" någon. Någon uttrycker en åsikt kring en åsikt jag har, och då
svarar jag gärna. Jag svarar också utifrån mig själv och det jag tycker. Jag gör det inte i något
försök att "äga" någon, som det stod uttryckt. Som tidigare nämnt; Du skriver, jag svarar.

4. Uttryck gärna att vad ni tycker om det jag skriver. Det är ju delvis därför jag skriver! För att
sätta igång lite tankar och diskussioner. MEN var också beredd på att jag svarar med ett svar som
er kommentar förtjänar
. Kallar någon mig "pucko" eller annat opassande, och på så vis vänder en
diskussion till någon form av personangreppskrig - då svarar jag också därefter. Snälla nån!

5. Till sist, jag tar aldrig åt mig av påhopp, personangrepp, eller liknande. Jag finner dem bara högst
olämpliga och onödiga. Det brukar jag då uttrycka. Att svara på en kommentar ser jag inte heller som att
jag "tar åt mig", utan bara att jag bejakar mina läsares diskussionsbenägenhet. Vilken jag gillar, så länge
den hålls på en "rumsren" nivå - om man får uttrycka sig så. Så.

Hoppas ni förstår och respekterar detta. Respektera mig och mina åsikter, så respekterar jag
dig och dina - även om jag kanske inte alltid håller med.


PUSS ♥


ps. Jag tycker fortfarande att Lady Gaga är dålig. Text och musik likaså - no matter who's writing it. Sådetså. ds.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha asså allvarligt. Palla göra en fett stor grej av detta

2010-03-15 @ 23:03:47
URL: http://dendarjalmar.blogg.se/
Postat av: Anonym

tråkigt!



men men ha de bra

2010-03-16 @ 08:07:06
URL: http://duggin.blogg.se/
Postat av: julia

bra skrivet!

och fin blogg :)

2010-03-16 @ 17:21:03
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/
Postat av: sara

bra sagt, bra sagt! (: jag tycker också hon är rejält dålig. eller snarare: jag gillarn inte. KRAM!

2010-03-16 @ 21:21:32
URL: http://facklitteratur.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback