Längesen vi hade lite Sex Education här?

2010-03-02 12:02:49/Permalink/Sex Education á la Skalman/

Vet inte hur mycket "education" det blir idag, men jag tänkte iallafall tänka lite!
Jag varnar, har du inte lust att läsa om sex och kärlek - sluta nu! (:

Har ni tänkt på hur många av tidningarna i tidningsstället på Ica/Hemköp/där man köper tidningar,
som har med ordet "sex" på sitt omslag? Nu menar jag inte ett litet diskret "...sex..." utan jag menar
"SEEEEEX, vi skriver om SEEEX". Oj så många. Och hur många av de handlar om sex relaterat till
kärlek?
Jag kan räkna de på fingrarna. Första gången jag hittade en tidning där det stod om
sex i relation till djup kärlek var förra månaden. Förra månaden! Då har jag ändå varit en trogen
tjejtidningsläsare genom åren, om än tidningstitlarna har varierat med min ålder.

I 99,99% av fallen står det något i stil med "Så har du bättre sex", "Ny sätt att njuta på",
"Gör honom till kung i sängen" eller "20 heta ställningar". Inget har med kärlek att göra. Alls.
Jag tycker att det är konstigt. Inte fel, kanske, men förundrande. Alla har väl rätt att njuta hur de vill,
med vem de vill kanske. Men dock. Varför är vi ett så sexfixerat samhälle? Allt handlar om BRA SEX,
och HUR MAN GÖR RÄTT. Vart tog kärleken i en sexakt vägen, undrar jag?

Heter det inte också "att älska med" någon? Nu kanske ni tycker att jag låter högtravande, men tänk
efter. Visst är det så nära man kan komma en annan människa, på det fysiska planet?
För mig är det då lika viktigt att man är varandra nära på det mentala planet också.
Att släppa någon nära mentalt, kan vara nog så svårt. Men jag tycker att det är naturligt steg INNAN
man släpper varandra så nära det går på andra plan. Ni behöver inte hålla med, men det är så jag tycker.

I den här tidningen (Cosmopolitan), som jag får för mig att köpa ibland, stod det alltså i förra
(eller om det var i förrförra...) numret om "sex som leder till djupare kärlek". Det tyckte jag om.
För, för mig så har sex med kärlek att göra, som ni kanske har förstått. Inte kan man njuta mer än
när man gör det med den man älskar? Jag tror inte det. Nej, jag tror faktiskt inte det.

Vad tycker ni?
Håller ni med, eller är jag helt ute och cyklar?

(När jag kommer hem ska jag leta upp tidningen och skriva ett till inlägg, mer om vad som stod i tidningen.
Så hold on! ^^ )

Det var allt for now.
puss

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

trevligt :)

2010-03-03 @ 09:51:52
URL: http://beattriicee.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback