Hyllning på gång!

2010-07-15 17:57:23/Permalink/Skalmans hyllningar/

Det var längesen jag hyllade något, inte sant? Det är dags..!

Denna gång tänker jag hylla något som redan har hyllats. Inte av mig, men av
andra. Nämligen en film...

                                                                 AVATAR.

Jag såg den igårkväll. ÅH, säger jag. Jag kan faktiskt sätta fingret på exakt VAD
det är som jag älskar så enormt med den här filmen. Jag bara älskar den.
Men jag ska försöka nämna tre saker som jag tycker om i detta masterpiece.

1. Naturen på planeten Pandora. - OhMyGosh. Jag vill bara resa dit! Allting glimmar
och lyser, det är helt fantastiskt vackert. En del djur är väl inte det sötaste jag sett kanske,
men resten. Själva skogen, träden, de små "insekterna" som lyser när de flyger.. Åh!
Titta så himla vackert!
 


2. Utseendet hos Folket. De ser ju väldigt konstiga ut egentligen. Jättelånga armar och ben,
svans och en lång fläta som gör det möjligt att skapa speciella "band" med djur och natur.
Men de blir vackrare och vackrare ju längre in i filmen man kommer. Blå, med små fläckar
som, liksom mycket annat i Pandora, lyser. Beautiful. Åh..!


3. Gränslös kärlek. Jake Sully hamnar på Pandora, mer eller mindre slumpmässigt,
och umgås med Folket för att ta reda på hur de är och lever. Hans order är att rapportera till
ett militäriskt överhuvud, som inte bryr sig om naturen, eller Folket i den, överhuvudtaget.
Jake följer alltså bara order, och bryr sig egentligen inte. Men så möter han Neytiri, och får
spendera väldigt mycket tid med henne för att lära sig Folkets seder. Han blir kär. Himlastormande,
galet, totalt och superduperkär i Neytiri. Trots att han egentligen är människa och de inte
tillhör samma art. Och hon blir förälskad i honom såklart. Och i slutet... Kärleken har inga gränser!
Okej, jag är en obotliga romantiker och kanske liiite allmänt en sucker för lyckligheter på
film men.... Åååååååh ♥


Conclusion: BRA FILM! Kanske ser den igen, typ imorgon. Bara för att :)


                                                                               Puss



Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback