Hej hemma!

2010-07-05 16:33:29/Permalink/Skalmans livserfarenheter/

Jag har haft världens mest underbara helg! ♥ Verkligen!

Ett kul besök på Naturhistoriska Riksmuséet invigde vår helg i Huvudstaden.
Sedan checkade vi in på hotellet vid typ tre-halv fyra ungefär. Vi gjorde oss lite hemmastadda
och sådär innan vi strosade ner på stan för att utforska, handla lite (jag hittade sköldpaddor!)
och äta en bit mat! Sen blev det slapp på hotellrummet på kvällen bara, leka lite med
RoomService-"funktionen", hahaha, och samla kraft till en lång, innehållsrik lördag!

Lördagen började med den alltid åh-så-underbara HotellFrukosten. MÄTT är ordet!
Sen bestämde vi oss för att ta oss två våningar upp, för att slappa lite vid poolen som
fanns på hotellets tak
, ett par timmar. UNDERBART. Jag ville knappt gå därifrån,
men lunch och dagens aktiviteter var ju tvungna att få sin plats! Mer strosande på stan
och sen begav vi oss, med båt(!), mot Grönan!! :) Det var hur varmt som helst, men det
var längesen jag hade så himla roligt. Vi åkte Katapulten, Jet-Line och vi tog oss en tur
i Lustiga Huset haha! Har jag sagt... U-N-D-E-R-B-A-R-T!? Vi var helt slut när vi kom
tillbaka till hotellet. Fötterna skrek på mig, så jag stoppade ner dem i badkaret och fyllde
på med varmt vatten. Puh!

Söndag blev en sova färdigt-dag med en mysig hotellfrukost. Efter att vi städat ur
vårt rum, checkat ut och fått vår bil framkörd tog vi oss en tur till Tekniska Muséet.
Min fina fästman gick omkring
och älskade varje sekund och förklarade för mig hur massor
av de olika maskinerna fungerade..
Tror dock inte att jag förstod heeelt ändå, hur
bra han än är på att förklara hihi..♥ Jag är inte riiiktigt lika duktig på motorer och maskiner
som min älskling är..! Men jag hade kul ändå, och försökte hänga med så gott jag kunde ;)
Det fanns en rolig Rymd-del och en "peta-här-så-får-du-se"-del där man kunde testa att
vara viktlös (typ), trycka på massor av knappar (haha) och annat kul prova-själv-skruffs!

Kort sagt - jag har haft världens mysigaste helg med min älskling. En mini-semester sådär mitt
i vardagen. Det känns som jag har sagt det förut men... Underbart



Puss
på er i sommarvärmen!

Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Kan förstå hur underbart det har varit =)

2010-07-06 @ 18:35:50
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback