En sån där..

2010-12-13 19:44:59/Permalink//

..myshelg har jag haft! Ja, igen!
Det är därför jag inte uppdaterat.. Förlåt ^^ Men jag har haft så mysigt med min älskling
att jag helt enkelt inte har haft lust att sitta och blogga en massa.

Vi köpte massor av julklappar i helgen, nästan varenda en är klar nu! Slog in dem gjorde
vi också, i snyggt papper! Vad gjorde vi mer i helgen då? JO, vi bakade.
Godis. Har ni ätit Mozartkulor någon gång? Det är såå gott!! Men ganska dyrt. Så
vi bestämde oss för att göra egna! Inte så svårt faktiskt, så här får ni receptet:

Ingredienser;
Nougat, marsipan och blockchoklad (ljus eller mörk beroende på vad man gillar bäst.).
Gör såhär;
1. Smält blockchokladen i en skål.
2. Rulla en liten boll av nougat.
3. "Linda in" den i marsipanen, så det blir ett så jämt lager marsipan runt "nougatbollen"
som det bara går.
3. Doppa nougat-marsipanbollen i den smälta chokladen, så att den blir helt täckt.
4. Ta upp den med en gaffel så att den kan rinna av lite och lägg den sedan på en tallrik.
(ha förslagvis lite bakplåtspapper på tallriken så blir det lättare att få bort dem sen när de är helt klara)
5. När du gjort så många Mozartkulor du vill ha, ställ in tallriken med dem på, i kylskåpet så att
chokladen stelnar.
6. KLART ATT ÄTA :)

Jättegott.

Dessutom har vi suttit och skrattat gott åt roliga youtubeklipp. Det är aldrig tråkigt!
Bland andra detta, underbart!


Är han inte fantastisk hahaha?

Nu är det dags för en kväll i tv-soffan med älsklingen.
Snart kommer min lilla lillasyster
hit också. Moren skulle visst iväg i ottan imorgon, så systeryster får sova här för att slippa
gå upp så tidigt. Mysmys.

Lycka till med Mozartkulorna, let me know how it works out!
Godkväll!


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback