Inglouriuos Basterds ^^

2009-09-27 14:11:17/Permalink/Skalmans hyllningar/


Söndag idag, och efter en lång skön sovmorgon
så tänkte jag hylla filmen som vi var och såg igår!

Den var helt AWESOME!
Den innehöll intressanta samtal, mycket lustiga (men dock på något vis intressanta) detaljer och en mängd duktiga skådespelare. Brad Pitt gjorde ett enastående bra jobb med sin karaktär Aldo. Inglourious Basterds är ett gäng, amerikaner/juder/tyskar som är emot naziverksamheten, som sysselsatt sig med att mörda nazister ungefär lika brutalt som nazisterna skoningslöst avrättat judar. De är fruktade och hatade av bland andra Hitler himself, i filmen. Man får reda på mycket saker om andra världskriget i filmen, men även fiktiva händelser ploppar upp här och var. Mycket intressant gjort.

När jag började se filmen visste jag inte vem som hade gjort den. Men jag tyckte att jag kände igen själva sättet den var gjord på. Tyckte att den liknade Pulp Fictions way of being lite grann. Herrn som jag gick och såg Inglourious Basterds med tittade på mig och sa "Men det ÄR ju SAMMA som har gjort den, Quentin Tarantino!" Aah, okej.. ursäkta mitt tröga ögonblick! Inte så konstigt att jag gillade filmen då! Hans filmer är liksom... intelligent utformade så tillvida att även om själva handlingen inte är som "det ska" (dvs. början, mitten, vändning, slut) så är helheten fruktansvärt intressant att se! EN FET TUMMEN UPP till den mannen!

Så.. spring och se Inglourious Basterds nu people! :D
Jag ska hoppa i badet nu ^^
puss ♥


Kommentarer
Postat av: Victoria

SV: Haha! Den e ganska zebra aktig ändå. Men jag kan se skalman i det... Öm, LILASKALMAN såklart XD

2009-09-27 @ 14:53:35
URL: http://meely.blogg.se/
Postat av: jannica

tack så mycket :D

allt bra med dig ?

2009-09-27 @ 15:07:15
URL: http://jaannicaa.webblogg.se/
Postat av: bellaahkarlsson :)

tack detsamma ! :)

2009-09-27 @ 17:11:57
URL: http://karlssonb.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback