VampyrSkalman?

2009-10-02 09:37:57/Permalink//

Även om jag förklarat det fint i mitt allra, allra första inlägg,
så tänker jag uppdatera mina fina läsare nu,
eftersom frågan återkommer med jämna mellanrum ^^



Jo, såhär ligger det till:

Jag fascineras av vampyrer
, för det första. Läser alla vampyrböcker
(så ja - jag har läst alla böcker i Twilightserien), ser varenda vampyrfilm
(inklusive dåliga svenska wannabe-bra vampyrfilmer) och
vet allt som går att veta. Just nu håller jag till och med på
att skriva ett arbete, i engelska C, om vampyrer! :D
Jag brukar kalla mig själv, halvt på skoj, för vampyr.
Jag tycker om natt, mörker med stjärnor, att vara vaken på natten och
sova bort en hel dag, jag är kallblodad och fryser lätt osv osv ;)
Även min Stigus är vampyrisk av sig. Brukar ju kalla henne för min vampyr,
som ni kanske märkt?
En sak till som får mig att vara vampyrisk, är att jag tycker om att bitas haha!
Blir gärna biten också, om det är av rätt person! ;D

Angående "Skalman"-delen, så är det inte alls mitt val egentligen ;)
När jag var liten så var jag en tänkare, och gjorde allt i min egen takt.
(Vilket jag fortfarande gör..hehe, ränderna går aldrig ur)
Mamma tjatade jämt "Skynda dig nu, Kim, att du alltid ska vara så långsam!",
men jag tyckte inte om att skynda mig, så det gjorde jag oftast inte.
Jag läste mycket (läsaER), lärde mig snabbt (läR), och kunde därför en massa (KAN).
Sova var också bland det bästa jag visste, och jag skulle lätt kunna
sova middag varje dag fortfarande (fast man egentligen slutar med det, när
man är typ 3 år eller så haha)
bara för att det är så enormt
skönt att sova. OCH när jag sover kan INGENTING väcka mig.
Inget. Mina systrar brukar, bokstavligen, hoppa på mig på morgnarna
utan att jag ens reagerar, och det krävs TRE alarm som står och går
i ungefär en timme - varje vardag, för att jag ska vakna i tid till skolan!
Mat - är heller inget jag tackar nej till. Är lite kräsen ibland,
men jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan mat.
♦Påminner det här om någon tycker ni?♦
Min kära mor tyckte att jag var mycket lik "Skalman" i Bamse-serierna.
Han brukar säga "Skynda - det är det fulaste ord jag vet!",
han sover när han är trött och då kan INGET väcka honom,
han äter när han är hungrig och vet en massa saker och
samlar på kunskap (både onödig och nödvändig).
Mamma sa "Det enda som fattas är en mat-och-sov-klocka!
Du är allt min lilla Skalman♥"
Därav alltså mitt smeknamn "Skalman".

Detta har jag satt ihop, till ett bloggnamn som är så
typiskt mig att det knappt kan bli bättre, nämligen
VampyrSkalman ^^

Hoppas mitt svar inte blev alltför flummigt! :D
Nu ska jag fortsätta skriva lite på ett skolarbete ^-^


Kommentarer

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback