Skalman klagar!

2009-10-16 15:38:51/Permalink/Skalmans klagomål/

För första gången på länge ska jag faktiskt klaga,
ordentligt och mycket på något som jag har stört mig på LÄNGE!

Detta här syndromet Tofs Mitt På Huvudet. WHY!?
Okej att ha håret uppsatt i en knut, men håll den närmare baksidan av skallen damnit!
Jag ser dagligen, och överallt, tjejer som har håret uppsatt i något som ska VERKA vara
en slarvigt uppsatt knut (dvs. de har säkert stått i över en timme och gjort om och slitit,
dragit och plufsat till den för att den ska hänga lagom löst och "slarvigt")
för att
hålla bort håret från ansiktet. Men sitter tofsen högt? - Nej.
Sitter den i nacken? - Nehejdå. Sitter den någonstans mittemellan? - Nix.
Den sitter MITT UPPE PÅ SKALLEN. Det är okej när Lilla My har tofsen så,
hon är LITEN, TECKNAD och GALEN, men för h-vete tjejer HA TOFSEN NORMALT!

Jag har ofta tofs när jag inte orkar fixa håret (om jag inte kastar in håret i en mössa vill säga)
och den sitter kanske högt ibland, men inte så att den kan slå mig i ansiktet om
den skulle råka sitta lite för löst! Nu ser jag brudar som böjer sig fram för att t.ex.
knyta skorna och WOFF! så tror man att deras "fina" knut ska lyckas klippa till och
frambringa näsblod
. INTE SNYGGT. Och varje någon tjej med sådan knut ska gå in
genom en dörr står jag och hoppas att hon ska FASTNA i dörrkarmen med den där fula,
alldeles för höga knuten. Då skulle jag skratta.

Nu kanske ni tycker att jag låter elak, men det struntar jag faktiskt i.
Jag tycker inte att man ska sätta håret i en knut som kan trilla ner i ögonen.
Hela idén med att ha tofs är väl att slippa ha håret ivägen, eller?

Min konklusion: Sluta ha håret i en "slarvig" knut MITT på huvudet. Det är fult.
Ha den i en knut, i hästsvanshöjd om du vill - men inte högre.

Det var allt for now,
PEACE OUT! ♥

Kommentarer
Postat av: Emma Damm Drawings

Hejsan, kika gärna in på mitt senaste inlägg där du kan se på ett videoklipp där jag visar hur man tecknar ett öga. Ha en superfin helg :-)

2009-10-16 @ 15:47:00
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-16 @ 19:28:01
Postat av: morris

alltså, jag har också funderat på den där tofsen, tycker att den borde bannlysas!

Du missade förresten en sak som jag har lagt märke till - tjejerna ser jävligt KORKADE ut med tofsen på huvet O.o fattar inte att frisyren kan ha så stor inverkan...

2009-10-19 @ 21:23:24
URL: http://tuggelgumsbubbla.blogg.se/
Postat av: Hanna pauser

hahaha!



nejdå jag gillar tofsen. Det finns dom som passar i det.



frågan är om jag måste vara anonym nu för att inte bli offer för ett hatutbrott. XD



fin blogg btw!



PUSS

2009-10-20 @ 11:12:27

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback