WAY TO GO...but not for me!

2009-11-13 01:59:07/Permalink/Skalmans hyllningar/

Haha, jag kan inte låta bli att länka det här! (Trots att många säkert redan läst det)

Charlottas insiderguide på hur man blir en succébloggare.
Jag höll på att garva ihjäl mig, det är f*n underbart skrivet.
Jag inser nu också att jag aldrig kommer bli en succébloggare,
om jag ska tro att Charlottas 11 budord har hög sanningshalt.
Vilket den verkar ha. Läs den här, and enjoy!

När ni läst
det kan ni ju förstå att det är kört för mig haha!

Varför kommer Skalman inte bli en succébloggare?
Allt Charlotta skrev talar emot mig! Här är några exempel, utifrån hennes budord:
1. Jag är varken provokativ fjortisblogg, modeblogg eller kändisblogg. Jag är jag. Skalman.
2. Jag KAN stava rätt. Jag STAVAR rätt, och älskar grammatisk korrekthet (as you know).
3. Min head är inte stor, imponerande och överdrivet uttänkt. Den innehåller inte heller
överretuscherade bilder på mig själv.
4. Jag lägger inte ut hela mitt liv i detaljerade bilder varje dag. Jag berättar lite om allt och inget,
och ibland trillar det dit en bild också. Lagom (ur en subjektiv synvinkel) är ordet.
5. Jag tycker inte att jag är bäst på allt, och skryter inte heller med allt
jag gör och/eller faktiskt är duktig på. MEN jag är inte för någon motbjudande Jantelag för det!
6. "Ironi" och "Humor" är mina andra- och tredjenamn.
7. Min blogg är min blogg. Jag fixar och donar (och ber ibland om hjälp av min fina Stigus) och
väljer och vrakar. Mina tankar, mitt liv, mina kläder. Jag följer ingens mall, och ingen slavar för mig.
8.
Jag är ingen kommentarsucker. Jag blir jätteglad för kommentarer och det faktum att människor
faktiskt läser min blogg, MEN jag skulle aldrig be kompisar och bekanta sitta
och bombardera min blogg med kommentarer bara för att "visa" hur mycket läsare jag har.
Nix, inte min stil.
9. Skulle aldrig starta något s.k. "bloggkrig". Jag skriver det jag tycker och tänker, MEN aldrig
i förolämpande eller kränkande syfte. Jag tycker som jag, och du tänker som du. Punkt. Och
återigen, jag KAN stava och argumentera för mig själv!
10.
Jag har saker att skriva om, och skulle aldrig skriva "som alla andra" bara för att jaga läsare.
Finner någon det jag skriver ointressant - so be it, läs inte då. Jag skriver om MITT liv, vad JAG tycker och
om hur MINA vägskäl i livet ter sig. End of discussion.
11. Jag länkar de bloggar jag finner intressanta, jag följer bloggar och kommenterar enligt samma princip.
Och jag skulle aldrig starta ett bloggkrig för att få uppmärksamhet. Inte heller skulle jag smöra och
"älska" en annan bloggare
för att vinna bloggläsarhjärtan. Never. "Bloggkrig" är ett väldigt
intressant begrepp förresten haha. Bloggare i 'krig'. Vilket I-landsproblem.

Så, visst syns det att Skalman aldrig kommer att bli någon succébloggare? Haha ^^

Charlotta Flinkenberg - well written! Du får ta plats bland mina hyllningar!


(zebravampyrskalman - bilden är av, för och på mig - NO COPY)

Kommentarer
Postat av: Charlotta Flinkenberg

Tack, Skalman! Och härligt att se en bloggare med skrivkompetens och humor!

Ha en härlig helg/Charlotta

2009-11-13 @ 13:30:46
URL: http://charlotta.chic.se

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback