Hyllning till min fru Stigus

2009-11-14 20:49:52/Permalink/Skalmans hyllningar/

Jag vet att du läst det här förut, Stina. Men jag tyckte att..
Du borde läsa det igen. Jag har den bästa vampyren i hela universum ♥



Du är...

♥Som en prinsessa jag läste om i mina sagoböcker när jag var liten. Du vet,
en sån där som är genomsnäll och genomvacker som alla vill vara med?
Mm precis, precis så. Du är min prinsessa mitt i verkligheten, prinsessan som
valde en liten slemmig sköldpadda som vän istället för den långa raden
av andra vackra prinsessor från fjärran kungariken. Jag förstår inte att du finns.

♥Som ett russin i müslipaketet. Haha, du vet sådär som när man precis gett upp hoppet
om den torra müslin i yoghurten och PLOPP så hittar man ett russin.
Gott och det bästa i hela müsliblandningen.

♥Som glitter i vinden. När man inte orkar andas mer, när luften blivit trögflytande
och motbjudande. Du är mitt luftsubstitut, och med dig kan jag andas överallt.
Dränk mig, och jag ska andas. Kväv mig, och jag ska ta djupa andetag.
Du är mitt syre i vattnet, och mitt glitter i vinden.

♥Som red bull, fast utan den äckliga smaken. Du brukar säga att jag är en ängel,
men det är bara för att du ger mig vingar. Jag flyger för dig.
För vingarna är dina. Det är du som är en ängel. Min ängel. Och när du
delar med dig av dina vingar flyger jag också.

♥Som hjärtslag i mitt vampyrhjärta. Ett hjärta så fullt av kärlek att det
ibland nästan vill ge upp. Men bara tanken på dig kan få det att vilja slå igen.
Inte skulle jag kunna lämna min vampyr. Där hon är måste jag vara,
om det är i livet – då är livet där jag fortsätter vara.

♥Som en klippa mitt i ett stormigt hav. Hur mycket jag än skulle dränka dig med tårar,
sparka min frustration, skrika min förtvivlan eller krama dig med ångest så
skulle du stå kvar. Det är för mig helt ofattbart, för jag skulle nog
själv lämnat mig för längesen. Hur du står ut är för mig en gåta, men en gåta
som jag har virat in i silkespapper och gömt bland mina värdefullaste ägodelar.
Så länge du orkar, kan jag orka hela världen. Du gör mig stark, du är min klippa.

Förlåt att jag kanske inte varit den mest närvarande människan på senaste tiden.
Att jag är kär och larvig är ingen ursäkt, men det är iallafall någon sorts förklaring.
Jag älskar dig.♥ Hela tiden, jämt, jättealltid. Du är ju min vampyr for eternity and beyond.
Och min fru, sen drygt två månader tillbaka! Lovelovelove.♥
Vampire wife,
I will love you for eternity and beyond. Glöm inte det, snälla?

Skalman - bite and out ♥


Kommentarer
Postat av: mst

Förlåt för världens dåligaste uppdatering, okej inte världens men dålig iallafall. Men om du läser mitt senaste inlägg så förstår du nog varför, jag ramlade och fick hjärnskakning. Men jag kommer att uppdatera så fort jag mår bättre.



kramar /matilda

2009-11-14 @ 22:23:16
URL: http://maatilda.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback