Kategorierna - välbehövda förklaringar!

2009-07-29 17:22:46/Permalink//

God eftermiddag kära läsare. Efteratt ha tittat igenom bloggen lite så kom jag underfund med en sak...

mina kategorier behöver förklaringar!

Det är inte så lätt att förstå vad jag menar med än det ena än det andra, så nu tänket jag skriva små förklaringar till varje kategori som jag har här på bloggen. Allt för att ni lättare ska kunna orientera er fram bland inläggen^^

Here it goes!

Allmänt -
Här kommer det i stort sett inte finnas några inlägg. Vad är allmänt liksom? Det kan ju vara allt. Naej, jag strejkar den kategorin och kastar mig handlöst över till nästa!

Skalman BLOBBAR - Ordet "blobb" myntades av mig och Stina, en tid när vi båda var lite nere. Vi hittade inget bra uttryck för "att vara nestämd", och att säga "Jag känner mig deprimerad" när någon frågar hur man mår, det känns så himla allvarligt. Då kom vi på "blobb", vilket alltså betyder att man känner sig nere, man har som en.. svacka. I denna kategori hamnar alltså de allvarliga inläggen, där jag kanske tänker för snurrigt och konstigt. Eller är speciellt ledsen över något bara.

Skalman PLOPPAR - "Plopp" också ett ord myntat av mig och min vampyr ^^ Det är helt enkelt motsatsen till "blobb", vilket ju nästan hörs och syns på ordet. "Plopp" är mina glada inlägg, kanske har jag fått någon trevlig present, eller så känner jag mig bara allmänt uppåt. Jag kanske sjunger lite, visar min glada poesi eller skriver om förälskelser. Kort och gott, detta är den glada kategorin!

Skalmans hyllningar - Här skall de hamna! Alla hyllningar som jag tycker behövs här i världen, men som kanske inte får den uppmärksamheten som jag tycker att de förtjänar. Här hyllar jag mina bästa vänner, bra författare, trevliga människor som jag möter och människor som utför stordåd. Läs och insup storheterna!

Skalmans klagomål - Tror inte att jag klagat så mycket här på bloggen än. Men det kommer, var så säkra! Som kategorins namn avslöjar så kommer jag under "Skalmans klagomål" att klaga. Och jag kommer klaga utan vett och etikett, hyfsoch hövligheter. Jag säger det som ska sägas, och klagar på det som är dåligt, punkt och slut. Jag kommer att klaga på vården, busstrafik, idioter som finns där man minst anar det, trasiga föremål och saker man inte kan göra någonting åt. Ingen går säker för Skalmans piska!

Skalmans kläder och hair do's - En av mina favoritkategorier här ^^ Jag klär mig, som andra brukar säga, oftast ganska "udda". Jag hatar ordet mainstrem, och vill inte hamna under den stämpeln för allt i världen. Knästrumpor, roliga klänningar, fynd från Myrorna och diverse reor, galna outfits och fula kläder - ALLT kommer ni få se här. Från plopp, till blobb haha ;) Även mina hårfärger skiftar ganska ofta, liksom mina frisyrer. De kommer också hamna här. Alla mina hair do's skall upp här!

Skalmans prylar - Den här kategorin är ganska ekande tom än så länge. Men här visar jag knäppa prylar jag hittar, saker som jag skulle dö utan och andra prylar som jag tycker är viktiga för livets fortsatta existens hehe ;)

Skalmans livserfarenheter - Kategorin är som den låter. Jag kommer att skriva om livserfarenheter, så att ni kan lära er av mina misstag eller kanske bara lära er något nytt. Jag möter mycket roliga/intressanta/idiotiska människor när jag reser omkring på läger/i skolor/på stan/på tåget, jag stöter på många hinder i mina försök till en sjungande/skrivande karriär, och inte är det lätt att orientera sig när Gud skapade mig utan något befintligt lokalsinne. Här får ni höra, hur det går till i livet och runtomkring det ;)

Skalmans Tankar - Ibland dyker en tanke upp. Som bara måste ut. Kanske är den varken plopp eller blobb, varken glad eller ledsen. Men likväl måste den ut. Här hamnar det. Både det snurriga och det lättförståeliga. Tankar om tro och existens, tankar om ungdomar och alkohol, tankar om mat och fritidsaktiviter. Det mesta man kan tänka på, det tänker jag här haha ;)

Skalman förklarar/berättar - Här förklarar jag mig, och berättar om saker som ni kanske inte visste. Ibland behövs det. Jag tipsar lite, och trixar ibland. Förklarar och berättar, finns det missförstånd ber jag om ursäkt här!

VardagsSkalman - Mitt vardagsliv dokumenterat helt enkelt. Här hamnar allt morgontrött pladder, prat om skolan och kompisar, beslutsångest över vardagskval och sista-minuten-inlägg. Vardagspratet helt enkelt.

SÅ! Det var väl allt, än så länge tror jag. Tillkommer det fler kateogorier kommer jag givetvis förklara de as I go along ^^ Det var for now, nu ska jag luta mig tillbaka och titta lite på allt snobbigt folk i "My Super Sweet 16" på MTV. Det är ju helt galet :-O Jag skulle inte ens VELAT ha haft en sån stor fest när jag fyllde 16. Usch, jobbigt.

hörs sen <3

Kommentarer
Postat av: Joakim.

sv: hehe, nej men jag är svår rent allmänt och kommer så alltid förbli ;) jag gör ingenting speciellt, småstädar och så bara, du själv?

2009-07-29 @ 17:32:13
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Joakim.

sv: då får du krya på dig :) aharu, städning är nice, iaf när man är klar!

2009-07-29 @ 17:46:28
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Joakim.

sv: vi får hålla tummarna! ja men precis, dessutom blir mamma alltid glad ;)

2009-07-29 @ 17:51:43
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Joakim.

sv: javisst är det så ;)

2009-07-29 @ 17:59:07
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Joakim.

sv: gör så du, och ja vi lär höras! krya på dig :)

2009-07-29 @ 18:02:21
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: ammanda

Sv. Haha ojaa ;D

vad händer ikvälldå? =D

2009-07-29 @ 19:30:20
URL: http://amandabjorkman.blogg.se/
Postat av: Belinda

sv: har inte sett dom innan. såg precis klart ettan nu och den var riktigt bra! :)

2009-07-29 @ 20:13:01
URL: http://dancemedead.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback