Inte lätt att vara zombie i den här världen!

2009-07-23 22:19:50/Permalink/Skalmans livserfarenheter/


Vart ju mindre skrivet igår, sorry about that, nu är jag här!

Vart en väldans trevlig dag på stan igår
med systeryster, vi skrattade, shoppade och hade kul som inga andra kan ^^
Bilder på min nya SUPERSNYGGA klänning kommer imorrn (:

Idag var jag och syster i ett parkeringshus halva dagen. (Ny erfarenhet att lägga till på listan haha) Vad gjorde vi där, undrar ni säkert. Jo, det ska jag berätta för er - vi sprang omkring med sönderklippta kläder, dränkta i någon skum, röd, rinnande, klibbig substans smetat över oss och såg allmänt läskiga ut. Ni kommer ihåg att jag skrev att vi skulle vara med i en zombiefilm, som ett par kompisar till mig håller på med? Precis, och det var DET vi gjorde. Vi träffade Jacob och Tuva på stan, och vi gick igenom alla klipp som skulle filmas. Sedan sprang vi och köpte en sax på Timarii (Tiimari? Varför ha två stycken "i" någonstans, jag blir förvirrad!) och började ta sönder våra kläder. Tanken är att en zombie inte brukar vara så hel och ren, eller vad säger ni? Vi stod i alla fall och klippte, rev och slet i våra kläder. Folk stirrade. Verkligen, STIRRADE ohämmat. Okej, jag stod mitt på gatan och klippte i både min och Fias kläder, men man behöver väl inte glo som om man aldrig sett en människa förut? En kvinna/tant/dam stannade till och med för att BÖJA sig ner och titta på vad jag gjorde 10 cm från saxen! "Jaa, jag klipper sönder mina byxor!" sa jag då, lite irriterat. Vet ni vad denna människa då kläcker ur sig!? "Jaa jag ser det hihihihihi bara jag slipper laga dom sen!" och sen traskade hon vidare. Eeh, jo damen jag tänkte leta upp dig bland världens 6,5 miljarder människor sen, och tvinga dig laga mina self-made trasiga byxor.... (?) När vi klippt färdigt gav vi oss av till parkeringshuset där filmandet skulle ske, stannade utanför och kletade på fejkblod lite random överallt. Det var KLIBBIGT. Jag är fortfarande klibbig...och jag har tvättat mig massor. Det bestod av bl.a. sirap och röd karamellfärg. JA det VAR klibbigt. Men såg äkta ut. Sedan sprang vi omkring, jagade Tuva och gjorde tusen omtagningar. Vi höll på att garva ihjäl oss några gånger, eller i alla fall jag, för vi såg så himla roliga ut ibland xD Tänk er själva, mitt på ljusa dagen; Två ungdomar med sönderklippta/rivna byxor och tröjor, springandes med svängande armar á la zombiestil, indränkta i sirap i ett parkeringshus. Det är ju inte så det kommer se ut på film, men det var den bilden som dök upp i mitt huvud och gav mig skrattanfall som fick mig att ramla ihop mitt i allt! Bilar stannade, förare stirrade och vi skrattade :D Väldigt kul dag, och imorrn ska jag åter dränka mig i sirap. Jippi :P


Så till dagens announcement/rop på hjälp:

Stina KOM HEM nu, jag behöver dig.
Det är ju ingen i hela världen utom du som förstår någonting!
Jag dör, sakta men säkert här, utan dig. Aldrig mer, never ever again, att jag släpper iväg dig såhär :-O



Kom heeem, jag vill ha dig o.O
Älskar dig min vampyrflicka, jag behöver kladdkakesmetmjölkkramarpratskrattmoonlightvampyrnattpågolvet! I need you!

Har sett Harry Potter-filmen nu också förresten. Den är BRA. Jag grät under hela slutet, fastän jag redan läst böckerna. Lipsill är vad jag är. Mycket detaljer som inte är med, såklart, men jag tyckte att den var bra ändå eftersom jag förstod i alla fall. Läs böckerna, se SEN filmerna. Det är mitt tips. Man fattar mycket bättre då. Jag tror att jag måste ta och börja läsa om böckerna.... det börjar bli lite svagt i minnet emellanåt...

Nej ni, nu ska jag ta och kasta mig i säng. Det är ju en dag imorrn med.
Frågan är bara vad jag ska göra i helgen?
Vad gör ni?




Kommentarer
Postat av: Elin

Jag läste HP-boken en gång till innan jag såg filmen, och det var ett big mistake, men ändå inte. Jag märkte för många fel och saknade för många scener, eftersom jag "visste hur det skulle vara". Fast samtidigt så fick jag ju ett skäl att läsa en jättebra bok:) Så du borde verkligen läsa den igen:)

2009-07-23 @ 23:42:51
URL: http://elinsegerlund.wordpress.com
Postat av: Linda

Ja men jag tkr om att läsa om hur dom kom in i rampljuset:P!!! Men var har du köpt dom där gråa byxorna som du har på bilden dom e ju skit coola????!!!:P

2009-07-25 @ 20:07:26
URL: http://lindavahamaki.blogg.se/

What's on your mind, dear?

Ditt vackra namn:
Jag är här ofta!

Mejladress: (just for meee)

Din bloggadress vill jag ha!

Kommentar:

Trackback